مشکلات یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی گلستان در راستای دیدار اعضای یگان  مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گلستان ، در دیدار اعضای یگان حفاظت این اداره کل با مدیر کل میراث فرهنگی استان  مشکلات و کاستی های یگان حفاظت بررسی و به پرسش ها و درخواست های اعضای این یگان پاسخ داده شد.

ابراهیم کریمی در این جلسه ضمن تقدیر از فعالیت های یگان حفاظت ، اذعان داشت: ضرورت حضور قانون و حاکمیت آن موجب رشد پدیده های اجتماعی در جوامع بشری است؛ به ویژه آن جا که اعمال صحیح و بی نقص قانون در ابعاد فراگیر اصل حفاظت و حراست از دست آوردهای فرهنگی جامعه را مد نظر داشته باشد.

وی افزود: از این رو حاکمیت قانون در عرصه حراست از مواریث فرهنگی در زمره اهداف اصلی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده  و به همین منظور ستاد فرماندهی یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این سازمان شکل گرفته و مسئولیت حفظ و حراست از آثار و ابنیه های تاریخی را بر عهده دارد.

کریمی خاطر نشان کرد: با توجه به مسئولیت های خطیر نیروهای یگان حفاظت و ضرورت افرایش تجهزات و امکانات،  در راستای افزایش اعتبارات این یگان پیگیری های لازم صورت می گیرد و امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم  این یگان به تجهیزات مورد نیاز مجهز شده و شاهد افزایش نظارت و پاسداری از اماکن فرهنگی تاریخی استان گلستان باشیم.

گفتنی است دراین نشست از فعالان یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، در جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین تجلیل وقدردانی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 139410093