استان هرمزگان بواسطه آب و هوای متفاوت و داشتن 14جزیره بزرگ و کوچک و جاذبه های فراوان گردشگری دریایی به عنوان پایتخت گردشگری زمستانه شناخته می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی , صنایع دستی و گردشگری هرمزگان , هریک از این جزایردارای ویژگی های منحصر به فرد گردشگری بوده و برخی مثل کیش و قشم و هرمز, هنگام , لارک , ابوموسی و ... دیدن آنها برای گردشگران مزیت بزرگ است؛ بطوریکه برخی گردشگران در زمستان بخشی از اوقات و فراغت خود را در این جزایر صرف می کنند از دیگر جاذبه های سفربه جزایر دیدن انواع خاک رنگی جزیره هرمز , قلعه پرتغالی ها , جنگل های حرا , شهر زیر زمینی درکیش و آبهای شفاف و زلال خلیج فارس , دلفین ها , انواع آبزیان , جلبگ و مرجان ها و صدف های کیش و بندرلنگه بوده که مسافران از راه دورو نزدیک به این منطقه می کشاند .

      وجود 32 پست اسکله درقالب بندرهای شهید رجایی , شهید باهنر , شهید حقانی , بندرلنگه , بندرجاسک, بندرآفتاب و غیره اهمیت سفرهای دریایی , گردشگری زمستانه در این استان دوچندان کرده است , بیشتر این بندرها پذیرای گردشگران و مردم استان برای سفر به جزایرکیش و قشم و هرمز هستند که علاوه بر مسافرت های ایمن بوسیله شناورهای مدرن روز بخشی زیادی از مردم بوسیله لندینگراف هم خودروهای خود را به این جزایرحمل کرده تا بیشتر از سفر درجزیره دیدنی خلیج فارس لذت ببرند.

      برنامه ریزی و نظارت سازمان های سیاسی , انتظامی و امنیتی , امداد و نجات , بهداشت و درمان موجب شده است گردشگران اوقات و فراغت زمستانه را درجزایر و آبهای ساحلی هرمزگان بگذراننداز اینرواین استان به پایتخت گردشگری زمستانه شناخته می شود.

انتهای پیام/

کد خبر 139410154