به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی؛ فرزین حق پرست مدیر کل میراث فرهنگی این اداره کل در این نشست با اعلام این خبر افزود: این فراخوان آماده است و بزودی برای جمع آوری بهترین طرح ها برای معرفی تبریز 2018 منتشر می شود.
وی اظهار داشت: دبیرخانه شورا با طراحی سایت ویژه تبریز 2018، تعیین چارت شورای سیاستگذاری، شرکت در نمایشگاه گردشگری قشم، اتخاذ تدابیر لازم برای شرکت در چندین نمایشگاه بین المللی در داخل و خارج ایران درصدد معرفی جاذبه های تبریز به بهترین شیوه ممکن است.
دبیر شورای سیاست گذاری گردشگری تبریز 2018 مهمترین بخش در توسعه گردشگری را تبلیغات عنوان کرد و افزود: در این حوزه باید نقش و حضور بخش خصوصی جدی تری شود.
حقپرست خاطرنشان کرد: لازم است در نگاه¬مان به توسعه گردشگری و تبریز 2018 علی رغم نگاه کالبدی و شهرسازی ابعاد سیاسی، اجتماعی و بازرگانی را هم مورد توجه قرار دهیم.
وی با تاکید بر برندسازی مناسب شهر تبریز در حوزه گردشگری گفت: در برند سازی باید تلفیق نمادهای تاریخی و شهری مدنظر قرار گیرد.
وی با تاکید بر اهمیت تاریخی منطقه شمال غرب کشور و پتانسیل های این بخش کشور در گردشگری گفت: آمادهسازی مسیرهای گردشگری منطقه با محوریت تبریز 2018 با همکاری استانهای همجوار ضروری است و خوشبختانه مسیرهای گردشگری بین استانی در این خصوص طراحی و آمادهسازی شده است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست انتخاب تبریز را فرصت ارزشمندی دانست که مجموعه استان باید برای نهایت بهره مندی را از آن تلاش کنند.
وی تاکیدکرد: این اتفاق یک رخداد ملی و فرابخشی است و باید از نگاههای بخشی در این ارتباط به جد پرهیز شود.
سعید شبستری در ادامه یادآور شد: سیاست و رویکرد دولت تدبیر و امید نهایت استفاده از توان و ظرفیت بخش غیردولتی است که معتقدیم دولت باید سیاستهای خود را ابلاغ کرده و بخش خصوصی این سیاست گذاریها را عملی کند.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه خواستار برنامه ریزی عملیاتی شد و افزود: باید با علم به نقشه راه مشخص برای سال 2018 حرکت شود.
انتهای پیام/