افتتاح دوازدهمین جشنواره سراسری صنایع‌دستی استان مرکزی

دوازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با حضور 250 هنرمند از نقاط مختلف کشور، عصر چهارشنبه 4 اسفند، با حضور استاندار مرکزی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی غرب کشور در اراک افتتاح شد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان مرکزی، سیدمحمد حسینی مدیر‌کل اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی، در آیین افتتاحیه این جشنواره، گفت: «برگزاری این نمایشگاه پیرو منویات مقام معظم رهبری و برنامه‌ریزی‌های دولت تدبیر و امید در راستای پیاده‌سازی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است؛ زیرا حمایت از صنایع ملی و در رأس آن‌ها صنایع‌دستی که ریشه در هویت و خودباوری ایرانیان دارد، یکی از اولویت‌های اساسی این سازمان است.»

مدیر‌کل اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: «این نمایشگاه در فضایی به‌وسعت 7500 مترمربع تا نهم اسفند پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود. در این نمایشگاه برترین آثار هنرمندان صنایع‌دستی ــ شامل منبت، معرق، شیشه‌گری، قلم‌زنی، گلیم گل‌برجسته، طلا‌کوبی، مصنوعات چرمی، نگارگری روی صدف، میناکاری، حصیر‌بافی، ترمه‌بافی ــ در قالب 195 غرفه به‌نمایش درآمده است. همچنین 250 هنرمند از اقصی‌نقاط کشور در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند که این آمار، تغییر نظام عرضه و تقاضا و دیدگاه عمومی به استفاده کاربردی از صنایع‌دستی را نوید می‌دهد.»

او در حاشیه این مراسم در حضور خبرنگاران گفت: «بیش از 8هزار هنرمند و صنعتگر صنایع‌دستی در استان کارت صنایع‌دستی دریافت کرده‌اند و عضو این خانواده هنری محسوب می‌شوند و حدود 4هزار نفر از این هنرمندان از مزایای بیمه برخوردار شده‌اند.»

حسینی تصریح کرد: «به‌دنبال آنیم که شهرک صنایع‌دستی در اراک احداث شود. زمین آن هم در یکی از نقاط شهر مشخص و کارهای مقدماتی آن انجام شده است. اجرای این طرح نیازمند اعتبار کلان است که تاکنون تأمین نشده، اما با احداث این شهرک، هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی می‌توانند در این منطقه، به‌غیر از امرارمعاش، مبلّغان خوبی برای پاسداشت هنر ایران اسلامی باشند.»

او ادامه داد: «همچنین ایجاد خانه هنرمندان با هدف توسعه صنایع‌دستی و ایجاد تشکل و اتحادیه صنایع‌دستی در استان در دستور کار این اداره‌کل است.»

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، از هنرمندان دارای مهر مرغوبیت جهت حمایت و نیل به مراحل بالاتر تقدیر به‌عمل آمد.

انتهای پیام/

کد خبر 1395120510

برچسب‌ها