استاندار لرستان تأکید کرد که یکی از شاخص‌هایی که می‌تواند سرانه درآمد مردم را افزایش دهد صنعت گردشگری است و افزایش سرانه درآمد مردم به توسعه، رشد و تولید ثروت می‌انجامد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، هوشنگ بازوند استاندار لرستان امروز 28 اسفند، در نشست ستاد تسهیل سفرهای نوروزی استان لرستان که با حضور زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، غلامرضا سلیمانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان و جمعی از مسئولان این استان در سالن استانداری برگزار شد، ضمن تبریک‌گویی به‌مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و نوروز 96 و حضور احمدی‌پور در این استان گفت: «رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری توپوگرافی منطقه لرستان و جغرافیای لرستان را به‌خوبی می‌شناسد. من از ابتدا شعاری مبنی بر این داشتم که استان لرستان از معبر گردشگری خارج و به مقصد گردشگری تبدیل شود. خوشبختانه با فعالیت‌های انجام‌شده این تغییر به‌خوبی احساس می‌شود.»

استاندار لرستان افزود: «در راستای تبدیل شدن استان لرستان از معبر گردشگری به مقصد، دو مگاپروژه سافاری‌پارک (به‌عنوان اولین سافاری‌پارک کشور) و شرکت ”کشت فجر صفا“ی لرستان آغاز به کار کردند که می‌توانند گردشگران زیادی را جذب استان لرستان کنند. البته این دو پروژه برای رسیدن به مرحله بهره‌برداری نیازمند حمایت‌های دولت و سازمان‌اند.»

لزوم افزایش سهم لرستان از اعتبارات ملی

بازوند خواستار افزایش سهم لرستان از اعتبارات ملی شد و گفت: «سهم این استان از اعتبارات ملی کم است. ما برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری مجبوریم بیشتر از اعتبارات استانی استفاده کنیم. از طرفی، برای مرمت بناهای تاریخی این استان نیز به اعتبار نیاز داریم. با توجه به اینکه استان پل‌های تاریخی بسیار زیادی دارد، احیا و مرمت این آثار می‌تواند سرمایه عظیمی برای استان به‌ارمغان بیاورد.»

او خواستار افزایش سرعت و تسهیل روند واگذاری بناهای تاریخی شد و گفت: «با توجه به اینکه متقاضی برای واگذاری این بناها و احیای آن‌ها در استان وجود دارد تسهیل روند واگذاری می‌تواند به توسعه گردشگری در استان بسیار کمک کند.»

استاندار لرستان حضور هولدینگ‌های گردشگری وابسته به سازمان میراث‌فرهنگی را در سطح استان لرستان بسیار کم برشمرد و ادامه داد: «با افزایش حضور این هولدینگ‌ها بسیاری از مشکلات استان در حوزه گردشگری حل خواهد شد.»

او ضمن تأکید بر پیگیری سامان‌دهی قلعه فلک‌الافلاک و آزادسازی حریم آن گفت: «امیدواریم با همکاری دولت و رئیس‌‌جمهوری روند این آزادسازی تسهیل شود.»

بازوند درباره ستاد هماهنگی خدمات‌سفر این استان هم گفت: «اعتقاد جدی به توسعه گردشگری در استان وجود دارد و دستگاه‌های مردم و افکار عمومی همکاری خوبی برای توسعه گردشگری دارند. کمپ‌های نوروزی زیادی برای خدمات‌دهی به مسافران در این استان شکل گرفته است و در کنار آن‌ها بازارچه‌های صنایع‌دستی نیز ایجاد شده است.»

استاندار لرستان با اشاره به اینکه هیچ افزایش قیمتی در مقایسه با سال گذشته در این استان وجود نداشته است گفت: «یکی از شاخص‌هایی که می‌تواند سرانه درآمد مردم را افزایش دهد صنعت گردشگری است و افزایش سرانه درآمد مردم به توسعه و رشد و تولید ثروت می‌انجامد.»

انتهای پیام/

کد خبر 1395122813

برچسب‌ها