تقدیر از برگزیدگان نخستین مسابقه طراحی و خلاقیت در صنایع‌دستی

مراسم اختتامیه «نخستین مسابقه طراحی و خلاقیت در صنایع‌دستی»، امروز شنبه 2 اردیبهشت 96، با حضور زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، بهمن نامورمطلق معاون صنایع‌دستی کشور و جمعی از هنرمندان و صاحب‌نظران این حوزه در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

به‌گزارش خبرنگار میراث آریا، هیئت داوران این مسابقه در این مراسم، با تقدیر از گروه هنری «زاد و هوم»، دو اثر را به‌صورت مشترک شایسته دریافت جایزه مقام سوم دانست و به‌این‌ترتیب، نشان زرین صنایع‌دستی، لوح تقدیر، کتاب «اصفهان» و مبلغ 25میلیون ریال را به گروه «آفرینش» (زهرا محمدگنجی و سمیه شاه‌حسینی) و همچنین «پیام آقایی» اهدا کرد.

هیئت داوران این مسابقه در ادامه، ضمن تشکر از حضور گروه «چار و چرخ» برای نگاه کاربردی به حوزه صنایع‌دستی و هوشنگ فتحی برای استفاده از مواد بازیافتی در تولید صنایع‌دستی، جایزه مقام دوم را، شامل نشان زرین صنایع‌دستی، لوح تقدیر، کتاب «اصفهان» و مبلغ 100میلیون ریال، به گروه هنری «فرموک» (مهنام منفرد و فرشته حدادپور) اهدا کرد.

هیئت داوران همچنین، ضمن تقدیر از همه هنرمندان گمنام ایران‌زمین به‌دلیل توجه به هنر اصیل ایرانی و تلاش برای معرفی آن، جایزه مقام اول این مسابقه را، شامل نشان زرین صنایع‌دستی، لوح تقدیر، کتاب «اصفهان» و مبلغ 200میلیون ریال، به گروه «آزاده یاسمن‌نبی‌زاده و علی خطیب‌شهیدی» اهدا کرد.

هیئت داوران در بخش ویژه نمایشگاه نیز نشان زرین صنایع‌دستی، لوح تقدیر، کتاب «اصفهان» و مبلغ 300 میلیون ریال را به «نسیم شایگان» اهدا کرد.

همچنین گروه هنری «بتول مطلّبی و محبوبه عسگری» در بخش ویژه شایسته تقدیر شناخته شدند و هیئت داوران در این بخش، با اهدای لوح تقدیر و نشان زرین صنایع‌دستی از گروه هنری «ها و ما» (به‌مدیریت ضحی خانیکی) و گروه هنری «مشاهیر ایران‌زمین» (به‌مدیریت مجتبی عباد) تقدیر به‌عمل آورد.

در پایان این مراسم، زهرا احمدی‌پور، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، با هنرمندان حاضر در این مسابقه عکس یادگاری گرفت و سپس از نمایشگاه برپاشده از آثار هنرمندان شرکت‌کننده در این مسابقه بازدید کرد.

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 139602025

برچسب‌ها