بهگزارش میراثآریا بهنقل از مرکز روابطعمومی و اطلاعرسانی سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری، نامورمطلق معاون صنایعدستی سازمان میراثفرهنگی در این مراسم گفت: «امروزه در فرش سه محور اصلی داریم که عبارتند از کیفیت، قیمت و اصالت که تولیدکنندگان باید به هر سه محور توجه ویژهای داشته باشند.»
او درباره محور اول یعنی کیفیت آثار گفت: «آثاری که تولید میشوند باید از طراحی خوب بهرهمند باشند و ضمن پایداری در اقلیمهای گوناگون کیفیت خود را حفظ کنند.»
نامورمطلق ادامه داد: «محور بعدی قیمت است، در تولید یک کالای ایرانی مانند فرش باید بررسی کنیم که سهم تولیدکننده چقدر است؟ وقتی سهم تولیدکننده مشخص شد میتوانیم قیمت را نیز بهخوبی مشخص کنیم. ما رقبای قوی مانند چین داریم بنابراین قیمتگذاری نیز از اهمیت ویژهای برخوردار است.»
معاون صنایعدستی و هنرهای سنتی سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری در ادامه به اصالت بهعنوان محور سوم در تولید فرش ایرانی اشاره کرد و افزود: «این محور نیز از حساسیت ویژهای برخوردار است، برای خریداران مهم است که کالایی که خریداری میکنند تولید کدام کشور است؟ مثلا فرشی که میخرند آیا ایرانی است یا اروپایی؟ بنابراین حفظ اصالت نیز محوری است که حتما باید در تولید کالای ایرانی مد نظر قرار گیرد.»
او سپس به ضرورت اطلاعرسانی و معرفی کالاهای ایرانی اشاره کرد و افزود: «معرفی مناسب یک کالا یکی از ضرورتهای عرضه محصولات ایرانی است که در این میان میتوان از ظرفیتهای شبکههای اجتماعی و فضای مجازی بهره گرفت.»
نامورمطلق به سفر چند روز پیش خود به خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: «در مشهد فروشگاههایی وجود دارد که پیش از این کدگذاری شدهاند و این کدگذاری میتواند باعث شود تا اگر کالا مشکلی داشته باشد قابل پیگیری باشد.»
او افزود: «برای رسیدن به اقتصاد پایدار باید به صنایعدستی فکر کنیم و شما صاحبان فروشگاهها مسئولیت بسیار بزرگی دارید چراکه نماینده یک زنجیره با مخاطب اصلی یعنی همان خریدار هستید، نحوه برخورد شما با مصرف کننده میتواند صنعت را شکوفا کند.»
نامورمطلق خاطرنشان کرد: «در سالهای اخیر با وجود شرایط نامساعد اقتصادی، صاحبان فروشگاههای فرش و صنایعدستی فعالیت خیلی خوبی داشتند. صاحبان فروشگاهها در حقیقت از اصالت و کیفیت محصولات ایرانی حفاظت و صیانت میکنند.»
انتهای پیام/