نمایشگاه صنایع‌دستی به ارتباط مستقیم با مخاطب می‌انجامد

یکی از شرکت کنندگان در بیست‌و‌نهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی، برگزاری این نمایشگاه‌ها را راهی برای حذف واسطه‌ها و ارتباط مستقیم با مخاطبان می‌داند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، احسان اسعد، هنرمند فعال در زمینه نمدمالی از استان چهارمحال‌و‌بختیاری، برای چهارمین بار در نمایشگاه ملی صنایع‌دستی شرکت کرده و به ارائه آثار خود پرداخته است.

او به ثبت شهرکرد به‌عنوان شهر ملی نمد اشاره و بیان کرد: «از گذشته تاکنون در شهرکرد، نمد تولید می‌شده و روزگاری، مبلغی که صنف نمدمال پرداخت می کرده‌اند، جدای از سایر اصناف بوده؛ هنوز هم شهرکرد از شهرهای مهم در زمینه این هنر است تا آنجا که این شهر را به ثبت ملی رسانده‌اند و قرار است در شورای جهانی صنایع‌دستی هم به عنوان شهر جهانی نمد ثبت شود.»

اسعد ثبت ملی و جهانی شهرها را در معرفی و رونق صنایع‌دستی موثر دانست و افزود: «وقتی شهری در فهرست ملی یا جهانی به ثبت می‌رسد به برند تبدیل می‌شود و این برندسازی در معرفی آن شهر و صنایع‌دستی‌اش و همچنین بالا رفتن فروش داخلی و صادرات تاثیر می‌گذارد.»

این هنرمند فعال در زمینه نمدمالی به تاثیر نمایشگاه‌های مختلف صنایع‌دستی اشاره و بیان کرد: «بی‌گمان نمایشگاه‌های مختلف، فضایی را برای معرفی بیشتر آثار  و ارتباط مستقیم با مخاطبان در اختیار تولیدکننده‌ها و هنرمندان می‌گذارند. به عبارتی این امکان را فراهم می‌آورند که ما بتوانیم بی واسطه با مخاطب خود ارتباط برقرار کنیم و سلیقه و پسند او را دریابیم.» 

اسعد نوآوری را لازمه زنده ماندن رشته‌های مختلف صنایع‌دستی دانست و افزود: «لازم است که هنرمندان صنایع‌دستی، چه در زمینه تولید و چه فروش محصولات خود به روش‌های سنتی تکیه نکنند و نگاهی خلاقه به موضوع داشته باشند. از این رو برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی علاوه بر معرفی آثار و ارتباط بی‌واسطه با مخاطب، این امکان را در اختیار صنعتگران می گذارد که با کار یکدیگر آشنا شوند و از تجربه‌ها و ایده‌های خلاقه همدیگر بهره ببرند.»

بیست‌و‌نهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و دومین نمایشگاه عیدانه از 15 تا 18 اسفندماه و از ساعت 9 تا 17 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، سالن 5و 13  برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1396121627