همکاری و هم‌افزایی روابط‌عمومی و رسانه از شاخصه‌های رشد سفر به آذربایجان شرقی در نوروز 97

رئیس روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی آذربایجان شرقی هم‌افزایی ایجاد شده از طریق همکاری روابط‌عمومی دبیرخانه و دستگاه‌های عضو ستاد سفر با رسانه‌ها را یکی از عوامل موفقیت استان در نوروز 97 جذب گردشگر دانست. 

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، نوید مشهوری آفاق رئیس روابط‌عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل میراث‌فرهنگی این استان امروز یکشنبه 19 فروردین 97 با اشاره به اینکه نوروز 97 تبریز به دلیل تقارن با رویداد «تبریز‌2018» فرصتی مناسب برای اشاعه فرهنگ و تاریخ غنی آذربایجان به گردشگران داخلی و خارجی بود، گفت: «خوشبختانه تمام شهرهای آذربایجان شرقی و به خصوص کهن شهر تبریز در نوروز 97 با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری به استقبال گردشگران رفت و اهتمام اصحاب رسانه در اطلاع‌رسانی جذابیت‌ها و اقدامات صورت گرفته توانست استقبال چشمگیر گردشگران از سفر و بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان را رقم بزند.»

او در تشریح اقدامات انجام‌پذیرفته از‌سوی اداره روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در راستای تحقق اهداف ستاد اجرایی خدمات سفر استان در نوروز 97، اظهار کرد: «روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان به مناسبت تعطیلات نوروزی50 گزارش خبری و بالغ بر 200 مورد فوتو تیتر با مضمون معرفی جاذبه‌های گردشگری تبریز و استان تولید و منتشر کرد که در تعامل با رسانه‌‌های رسمی و کانال‌های اطلاع‌رسانی مردمی بازخورد و نشر بسیار مناسبی داشته است.»

رئیس روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با قدردانی از همراهی همیشگی اصحاب رسانه و هنرمندان عکاس افزود: «در طول سال گذشته و به‌ویژه ایام عید رسانه‌های استانی همکاری بسیار ارزنده‌ای در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری و ظرفیت‌های استان داشته‌اند و تعاملات ملی ارزشمندی را نیز به وجود آورده‌اند. عکاسان هنرمند استان با به تصویر کشیدن زیبایی‌ها نقش ارزنده‌ای در جلب نظر عمومی برای سفر به استان و تبریز ایفا ‌کرده‌اند که شایسته قدردانی است.»

او با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی جامع به گردشگران و شهروندان تبریزی در نوروز 97 یکی از مهم‌ترین رسالت‌های این اداره است که با هم‌افزایی و همیاری رسانه‌های مجازی و مکتوب و صدا و سیمای استان، در انتشار و به اشتراک‌گذاری اخبار تولیدی روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی استان، محقق شد، ادامه داد: «همکاری و هم‌افزایی رسانه‌ای در انتشار و اطلاع‌رسانی مستمر گزارشات ستاد خدمات سفر استان و همچنین معرفی جاذبه‌های گردشگری آذربایجان شرقی، در طول سال و طی ایام نوروز 97،  نوروزی متفاوت را برای گردشگری استان و تبریز رقم زد.»

مشهوری آفاق در ادامه با بیان اینکه سامانه خبری «تبریز‌2018» نیز در کنار رسانه‌های مجازی استان، در انتشار اخبار مهم و مربوط به 2018، به فعالیت می‌پردازد، گفت: «سامانه خبری ”تبریز‌2018“ در کنار سایر رسانه‌های مجازی استان به انتشار اخبار مربوط به رویدادهای ”تبریز‌2018“ می‌پردازد، و هدف این سامانه اطلاع‌رسانی مناسب در این راستا است و رسالت معرفی جاذبه‌های گردشگری از طرف اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان برای سامانه جامع گردشگری تعریف شده است.»

رئیس روابط‌عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی میراث‌فرهنگی آذربایجان شرقی با ذکر اینکه لازمه معرفی «تبریز‌2018» به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای جهان اسلام، سامانه‌ای جامع و معتبر است، ادامه داد: «سامانه جامع گردشگری «تبریز‌۲۰۱۸» به‌صورت بانک اطلاعاتی جامع از تمام مناطق گردشگری، تاریخی، فرهنگی، صنایع‌دستی و سایر اطلاعات استان طراحی شده و در تاریخ دوم آذر 96 با حضور علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری رونمایی شده است.»

او خاطرنشان کرد: «سامانه جامع گردشگری ”تبریز‌2018“ به آدرس www.2018tabriz.org  که با هدف معرفی جامع ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز طراحی و راه‌اندازی شده است، در شش بخش ”معرفی تبریز“، ”گونه‌های گردشگری“، ”رویدادها“، ”حمل و نقل“، ”مراکز خدمات“ و ”نقشه و مسیرها“ به ارائه اطلاعاتی گسترده به گردشگران و مسافران سال میلادی آتی می‌پردازد. این سامانه گزارشات و اطلاعات خود را به پنج زبان انگلیسی، فارسی، عربی، ترکی استانبولی و ترکی آذری آماده ساخته تا زمینه بهره‌مندی از این اطلاعات به زبان‌های مختلف را فراهم سازد.»

انتهای پیام/

کد خبر 139701196