بازدید رایگان مهدکودک‌ها و مقاطع ابتدایی از موزه‌های سطح استان ایلام

معاونت میراث‌فرهنگی استان ایلام از بازدید رایگان مهدکودک‌ها و مقاطع ابتدایی از موزه‌های سطح استان خبر داد.  

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایلام، رویا ارجمندی معاون میراث‌فرهنگی استان امروز 26 فروردین 97 با اعلام این خبر اظهار کرد: «روز چهارشنبه 29 فروردین ماه 97 به‌مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی بازدید از موزه‌های تحت پوشش این اداره‌کل در سطح استان برای مهد کودک‌ها و مقاطع ابتدایی رایگان است.»

او افزود: «به پیشنهاد ایکوموس روز ۱۸ آوریل مصادف با 29 فروردین به عنوان روز بین‌المللی بناها و محوطه‌های تاریخی توسط یونسکو مورد تایید قرار گرفت. این روز خاص فرصت  بالا بردن آگاهی عمومی در مورد تنوع میراث‌فرهنگی و کوشش‌های مورد نیاز برای حمایت و حفاظت از آنها را فراهم می‌آورد، برای چندین سال است که ایکوموس هر سال موضوعی را به این مناسبت اعلام می‌کند. شعار انتخابی امسال میراث مشترک نسل‌ها است.»

ارجمندی ادامه داد: «جامعه‌ای که از داشته‌های فرهنگی و هویتی خود به درستی آگاه باشد هیچ‌گاه خواسته یا ناخواسته گام در تخریب  آن نخواهد برداشت. شهروندان  باید آشنایی با میراث‌فرهنگی را از نزدیک تجربه کنند تا حس هویت در آنان نهادینه شود. آنگاه دیگر شاهد اتفاقاتی نظیر تخریب  در بناها و محوطه‌های تاریخی نخواهیم بود چون در این حالت هر ایرانی به یک میراث بان تبدیل شده است. لذا فرهنگ سازی و آموزش  را باید از کودکان و در سنین پایین‌تر آغاز کرد.»

او گفت: «استان ایلام دارای سه موزه تحت پوشش با عنوان موزه مردم‌شناسی واقع در خیابان پاسداران قلعه والی، موزه تاریخ کشاوزی واقع در خیابات آیت الله حیدری و موزه باستان شناسی واقع در شهرستان دره‌شهر است.»

انتهای پیام/

کد خبر 1397012610

برچسب‌ها