در دیدار سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی با مسئولان شهرستان چالدران، برنامه‌های توسعه میراث‌فرهنگی این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی، در دیداری که حسن سپهرفر سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی این اداره‌کل دیروز چهارشنبه 5 اردیبهشت 97 با فرماندار و بخشداران چالدران داشت، فعالیت‌های این اداره‌کل و برنامه‌ریزی‌هایی که درخصوص توسعه میراث فرهنگی شهرستان انجام شده، مورد بازبینی و بررسی قرار گرفت.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل همچنین به‌همراه کارشناسان حوزه فنی از محل مقبره سیدصدرالدین بازدید کرد.

فرماندار چالدران نیز در این بازدید‌ها بر همکاری آن نهاد با اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان برای تأمین محل احداث سایت موزه جنگ چالدران پس از امکان‌سنجی و مطالعات اولیه، اعلام آمادگی کرد.

او ضمن توجه به راهکارهای توسعه گردشگری، بر لزوم ادامه مرمت آثار تاریخی شهرستان و انجام مطالعات فرهنگی در قالب پژوهش‌های مردم‌شناسی به‌منظور احصای مشکلات مردم و منطقه، تأکید کرد.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی همچنین با بخشداران دشتک و مرکزی چالدران دیدار و در خصوص احیا و آغاز به کار آسیاب آبی آواجیق، که جزو برنامه‌های اداره‌کل است به هم‌اندیشی پرداخت.

او تأکید کرد: «اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان برای بازنده‌سازی آثار تاریخی این شهرستان و بهره‌مندی از ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی چالدران برای جذب گردشگران، برنامه‌های خاصی دارد که این برنامه‌ها با همیاری مسئولان شهرستان و مشارکت اهالی منطقه قطعاً می‌تواند راه‌های توسعه شهرستان را باز کند.»

انتهای پیام/

کد خبر 1397020613

برچسب‌ها