جلسه مقدماتی در خصوص حفاظت از خودروهای تاریخی مجموعه نیاوران برگزار شد

با توجه به اینکه حفاظت از آثار تاریخی‌فرهنگی و خودروهای موزه‌ای به‌عنوان دغدغه اصلی مدیر مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران محسوب می‌شود، جلسه مقدماتی درخصوص نحوه حفاظت از خودروهای تاریخی موجود در این مجموعه امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت 97 برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران، این جلسه با حضور سید‌رحمت‌الله رئوف حنان مدیر مجموعه، عباس هدایتی معاون اجرایی، مهدی کلیایی مسئول بخش حفاظت و مرمت، سید‌مجتبی کشمیری رئیس حراست، حسین اسمعیلی رئیس موزه خودرو، شهرزاد پاک‌نیت امین اموال این موزه و همچنین نمایندگانی از‌سوی پژوهشکده حفاظت و مرمت و شرکت مشاور برگزار شد.

در ابتدای این جلسه شرکت مشاور به ارائه گزارشی در خصوص معرفی شرکت و اقدامات انجام شده در زمینه حفاظت از خودروهای تاریخی و موزه‌ای در سایر کشورهای طرف قرارداد و همچنین کیفیت و نحوه عملکرد مواد مورد استفاده در این زمینه پرداخت و به سئوالات تخصصی مطرح‌شده از‌سوی گروه حفاظت و مرمت این مجموعه و پژوهشکده پاسخ داد.

گروه حاضر در جلسه در ادامه به بازدید از خودروهای موجود در موزه و بررسی شرایط فعلی این خودروها پرداختند و مقرر شد پس از بررسی‌های علمی و تخصصی از نمونه‌های دریافت شده از شرکت، نتیجه نهایی از‌سوی مجموعه اعلام شده و در صورت تأیید یافته‌ها جلسات آتی در این خصوص برگزار شود.

موزه خودروهای اختصاصی با هدف سامان‌دهی بخشی از آثار موجـود در مخازن مجموعه، بهینه‌سازی سیستم حفاظت و نگهداری این آثار و قرارگیری خودروهای خاندان پهلوی در معرض دید عموم در سال 1391 گشایش یافت. این موزه، که قبلاً از ساختمان آن به‌عنوان گاراژ خودروها استفاده می‌شد، در یک طبقه با فضای 200 مترمربع آثاری از قبیل خودروهای اختصاصی خاندان پهلوی، موتور سیکلت های کوچک متعلق به فرزندان پهلوی و ماکت های خودرو را در خود جای داده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این موزه می‌توانند همه روزه از ساعت 9 تا 18 به مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند و مجموعه تا ساعت 19 فعال است.

انتهای پیام/

کد خبر 139702063

برچسب‌ها