بنای تاریخی حمام اتحادیه ارومیه تا اواخر خرداد 97 آماده بهره‌برداری می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی، عصر دیروز هیئتی از مسئولان صندوق حفظ، احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی کشور از بنای تاریخی حمام اتحادیه ارومیه بازدید کردند و در جریان آخرین اقدامات مرمتی آن قرار گرفتند.

جلیل جباری مدیرکل و سرپرست معاونت میراث فرهنگی آذربایجان غربی به‌همراه معاونان و کارشناسان فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی این استان از بخش‌های مختلف این بنای تاریخی بازدید و با بهره‌بردار آن در خصوص روند مرمتی و کارهای صورت گرفته، گفت‌وگو کردند.

در این بازدید و گفت‌‌وگوها، این هیئت ضمن تأیید روند اصلاحات و اقدامات صورت گرفته، بر اتمام عملیات مرمت و سامان‌دهی آن طبق برنامه از قبل تعیین‌شده، تأکید کردند. بهره‌بردار بنا نیز پیش‌بینی کرد که اواخر خرداد 97 کارهای مرمتی آن به اتمام می‌رسد.

بنای تاریخی حمام اتحادیه ارومیه بر اساس سیاست‌های صندوق حفظ، احیا و بهره‌برداری از اماکن فرهنگی و تاریخی کشور مبنی بر واگذاری ابینه و اماکن تاریخی به بخش خصوصی به‌منظور حفظ و جلوگیری از تخریب آن، سال قبل طی روند قانونی به بخش خصوص واگذار شد.

بر اساس تعهدات موجود، بهره‌بردار خصوصی این اثر متعهد است علاوه بر اینکه در بازه زمانی مشخص تمام قسمت‌های این بنا را بر طبق معیارها و اصول سازمان میراث‌فرهنگی، مرمت و سامان‌دهی کند، نوع کاربری که برای آن در نظر می‌گیرد نیز باید متناسب با هویت بنا بوده و هیچگونه آسیبی به آن نرساند.

بر همین اساس، نوع کاربری که از‌سوی بهره‌بردار خصوصی برای این بنا در نظر گرفته شده، حمام سنتی است.

بنای تاریخی حمام اتحادیه ارومیه که در محله قدیمی راسته غلامخان واقع شده جزو آثار ثبت شده در فهرست ملی کشور است.

انتهای پیام/

کد خبر 139702064

برچسب‌ها