وب‌سایت منظر باستان‌شناسی ساسانی فارس راه‌اندازی شد

وب‌سایت منظر باستان‌شناسی ساسانی فارس به سفارش اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس به دو زبان انگلیسی و فارسی، طراحی و راه‌اندازی شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس، وب‌سایت منظر باستان‌شناسی ساسانی فارس به آدرس www.salfbase.com ازسوی مرکز طراحی وب‌سایت پانومن به دو زبان انگلیسی و فارسی طراحی و راه‌اندازی شد.

این سایت اینترنتی با هدف معرفی آثار برجای مانده از دوره ساسانی در استان فارس و با محوریت مراکز فعالیت ساسانیان در شهرهای فیروزآباد، بیشاپور (کازرون) و سروستان شروع به فعالیت کرده و پیش‌درآمدی بر ثبت جهانی این محور تاریخی درسال 2018 سازمان یونسکو است.

پرونده منظر باستان‌شناسی ساسانی فارس با سه سال کار پژوهشی و کارشناسی توسط تیم مجرب از باستان‌شناسان، مستندسازان و محققان، با مدیریت معاونت میراث‌فرهنگی تهیه شده است و شامل مجموعه‌ای از‌جمله کاخ، شهر و غار است.

اکثر محققان دوره تاریخی، ساسانیان را مبتکر اصول شهرسازی و معماری می‌دانند که معماران در این دوره، با ساختن طاق‌های گنبدی و تالارهای وسیع بدون ستون و همچنین ساخت طاق‌های آجری به جای پوشش مسطح و چوبی جلوه‌ای نو را خلق کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر 1397021523

برچسب‌ها