دومین رویداد فرهنگی صندوق احیا در خانه کلانتر سمنان آغاز شد

افتتاحیه رسمی هفته فرهنگی صندوق احیا در خانه تاریخی کلانتر سمنان (عمارت بادگیر)  با محوریت معرفی میراث ناملموس، صنایع‌دستی و گردشگری غذا برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای فرهنگی‌تاریخی، این مراسم با حضور سیدعباس دانایی فرماندار سمنان، سیدمحمد ناظم رضوی شهردار سمنان، سیدکمال موسوی معاون میراث‌فرهنگی استان سمنان، احمد نیک‌کار قائم مقام مرکز صدا و سیمای استان سمنان و محمد دستورانی مدیر‌‌کل آموزش و پرورش استان سمنان، برگزار شد.

در این برنامه با حضور اقشار مختلف جامعه مراسم  سنتی سمنوپزان و پخت آش محلی سمنان به مناسبت نیمه شعبان برگزار شد.

در این مراسم فرماندار سمنان ضمن تقدیر از شهرام ذوالفقاری سرمایه‌گذار و مدیر مجموعه تاریخی گردشگری عمارت بادگیر خاطر نشان کرد: «شهرستان سمنان پتانسیل‌های فراوانی برای جذب گرشگر را داراست و خانه تاریخی کلانتر به‌عنوان افتخار و آبروی شهر سمنان توانسته این وظیفه را به خوبی انجام دهد.»

همچنین در طول این مراسم از معلمان فرهیختگان و نویسندگان شهرستان سمنان به مناسبت روز معلم قدردانی به عمل آمد و به مناسب نيمه شعبان بادگير تاريخی خانه كلانتر نيز نورافشانی شد.

رویداد یادشده دومین برنامه از ۱۱ رویداد فرهنگی صندوق احیا در شش ماهه نخست سال جاری است که به صورت مستمر از شهری به شهر دیگر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 139702155

برچسب‌ها