3 اثر از صنایع‌دستی خوزستان نامزد دریافت جایزه مرغوبیت یونسکو شد

سه اثر صنایع‌دستی از استان خوزستان به‌منظور دریافت گواهی بین‌المللی مرغوبیت و اصالت، براساس سهمیه‌بندی شورای جهانی صنایع دستی، به یونسکو معرفی شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‎کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان، با اعلام دفتر توسعه و ترویج معاونت سازمان میراث‌فرهنگی، سه اثر کپوبافی از دو صنعتگر بانوی خوزستانی به نام‎های نرگس ظهیرنیا و هایده کایدخورده به مرحله نهایی داوری شورای جهانی صنایع‌دستی (WCC) که در سال جاری برگزار می‎شود، معرفی شدند.

این آثار، پیش از این، نشان اصالت را در چهارمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در سال 96 دریافت کرده بودند.

آثار راه‎یافته به داوری شورای جهانی صنایع دستی، براساس آیتم‎هایی چون مرغوبیت، اصالت، نوآوری، قابلیت عرضه در بازار و سازگاری با محیط زیست سنجیده می‎شوند و در پایان آثاری که امتیازات لازم را کسب کنند، جایزه و گواهی بین‎المللی مرغوبیت را از سوی یونسکو دریافت خواهند کرد.

همچنین تولیدکنندگان محصولاتی که برنده این جایزه شوند از مزایایی چون همکاری در راستای آموزش و ظرفیت‎سازی، برپایی نمایشگاه، ارتباطات و تبلیغات و مالکیت معنوی و حق کپی بهره‎مند خواهند شد.

عبدالرحیم فروتن، هنرمندی است که پیش از این از استان خوزستان موفق به دریافت این جایزه از شورای جهانی صنایع‌دستی در رشته خراطی چوب شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1397021727

برچسب‌ها