دستور مونسان درخصوص مرمت مدرسه علمیه مریم‌بیگم خوانسار

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری صبح امروز سه‌شنبه ۱8 اردیبهشت از مدرسه علمیه مریم‌بیگم (علوی) در خوانسار بازدید کرد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری که به خوانسار سفر کرده است با حضور در مدرسه علمیه مریم‌بیگم (علوی) از بخش‌های مختلف این مدرسه تاریخی بازدید کرد.

مونسان بازدید از این بنای تاریخی و مدرسه علمیه در گفت‌و‌گو با آیت‌الله سید‌مرتضی صالحی خوانساری تولیت این مدرسه علمیه و حجت‌الاسلام حسین رجایی مدیر مدرسه مریم بیگم در جریان نحوه فعالیت این مدرسه و نحوه ‌نگهداری از این بنای تاریخی قرار گرفت.

معاون رئیس‌جمهوری پس از بازدید از بخش‌های مختلف این مدرسه تاریخی و گفت‌و‌گو با مدیران این مدرسه به فریدون الله‌یاری مدیرکل میراث‌فرهنگی اصفهان دستورات لازم در خصوص مرمت این مدرسه تاریخی را صادر کرد.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان این که این مدرسه یک‌بنای تاریخی ارزشمند است بر توجه هرچه بیشتر به این بنا و مرمت آن تأکید کرد.

مدرسه علمیه مریم‌بیگم (علوی) یک بنای تاریخی متعلق به دوره صفویه است که در سال ۱۱۰۶ هجری قمری در خوانسار بنا نهاده شده است.

این مدرسه علمیه تا‌کنون محل تحصیل علمای بزرگ در خوانسار بوده و در حال حاضر ۴۳ طلبه مشغول تحصیل هستند و بنای این‌مدرسه در سال ۱۳۹۲ ثبت ملی شده است.‎

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همچنین از مدرسه علمیه ابن‌الرضا در خوانسار بازدید به‌عمل آورد و با آیت‌الله سید‌محمد ابن‌الرضا تولیت و مدیر این مدرسه تاریخی گفت‌و‌گو کرد.‎

انتهای پیام/

کد خبر 1397021828

برچسب‌ها