سومین رویداد هفته فرهنگی صندوق احیا در کاروانسرای افضل آغاز شد

سومین رویداد فرهنگی صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن و بناهای فرهنگی‌تاریخی در کاروانسرای افضل شوشتر استان خوزستان از امروز آغاز می‌شود و تا 28 اردیبهشت ماه ادامه خواهد یافت.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن و بناهای فرهنگی‌تاریخی، در این برنامه آیین‌ها و سنن، صنایع‌دستی و غذاهای محلی مردم شوشتر  برای عموم علاقه‌مندان به نمایش گذاشته می‌شود و موسیقی 24 مقام، شاهنامه‌خوانی و شعرخوانی و بازی‌های بومی و محلی نیز به اجرا گذاشته خواهد شد.

از جمله صنایع‌دستی که در طول برگزاری این رویداد فرهنگی به صورت کارگاهی در معرض نمایش قرار می‌گیرد می‌توان به سفالگری، زیورآلات سنتی، سجاده بافی، احرام‌بافی و چرم‌کاری اشاره کرد.

همچنین در بخش گردشگری غذا مجموعه‌ای از گیاهان دارویی شوشتر و غذاهای محلی نظیر سیر بقله، نان چرب با کشمش و کپه عرضه خواهد شد.

نابر اعلام بهره‌بردار خانه تاریخی افضل هم اکنون در این کاروانسرای تاریخی 44 غرفه مربوط به صنایع‌دستی است و همزمان با توسعه اشتغال محلی و در اختیار قرار دادن غرفه‌های عرضه محصولات به صنعتگران شهر، فرایند مرمت و احیای این مجموعه نیز ادامه دارد.

از جمله صنایع‌دستی که در این کاروانسرای تاریخی مشغول فعالیت هستند می‌توان به سفال‌گری، کپو بافی، لنگ‌بافی، جل شال بافی، تابلو فرش، سجاده بافی، احرامی‌بافی، گلیم‌بافی، میناکاری، صنایع چوب، دوخت لباس‌های محلی، چرم‌دوزی، دوخت انواع کیف‌های گلیمی، زیور‌آلات سنتی (طلاونقره)، قلم‌زنی مس، صنایع مس، چاقوسازی، قاب‌سازی، معرق چوب، گره‌چینی، مشبک کاری، ویترای و تذهیب اشاره کرد.

کاروانسرای افضل شوشتر یکی از بناهای واگذار شده صندوق احیا در استان خوزستان است که با هزینه سرمایه‌گذار بخش خصوص احیا و مرمت شده و هم اکنون در حال بهره‌برداری است.

انتهای پیام/

کد خبر 1397022324

برچسب‌ها