رونمایی از آثار هنری مخازن مجموعه نیاوران در موزه جهان‌نما

به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی از آثار نقاشی هنرمند معاصر عبدالرضا دریابیگی در موزه جهان نما رونمایی می‌شود.  

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران، این نمایشگاه شامل 5 اثر از این هنرمند است که برای نخستین بار از مخازن موزه‌های این مجموعه خارج شده و در موزه جهان نما از تاریخ 28 اردیبهشت به مدت دو هفته به نمایش گذاشته می‌شود.

عبدالرضا دریابیگی از مهم‌ترین هنرمندان سبک هنر مفهومی در ایران است که با توجه به شرایط و زمینه‌های ایجاد شده در طی قرن بیستم به عنوان نمادی از آزادی هنری مطرح شد. بر اساس این هنر که سرآغاز پست مدرنیسم بود، آنچه دارای اهمیت است مفهوم فکر هنرمند مهم و نه اثر هنری اوست و هدف، رسانیدن مفهوم یا ایده معین به مخاطب است. 

او به همراه مارکو گریگوریان، غلامحسین نامی، مرتضی ممیز، فرامرز پیلارام و سیراک ملکونیان از پیشگامان جنبش گروه نقاشان آزاد بود. 

علاقه‌مندان برای بازدید از این آثار می‌توانند از 28 اردیبهشت تا 10 خرداد از ساعت 9 تا 18 به موزه جهان نمای مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند و مجموعه تا ساعت 19 فعال است.

انتهای پیام/

کد خبر 1397022640

برچسب‌ها