امیدواریم موزه‌ای در خور هویت و تاریخ مردم گیلان داشته باشیم

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در بازدید از موزه این شهر تأکید کرد که امیدواریم موزه‌ای در خور هویت و تاریخ مردم گیلان داشته باشیم.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان، در چهارمین روز از هفته میراث فرهنگی، جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از موزه رشت بازدید کرد.

او به اتفاق هیئت همراه از جام مارلیک و اشیا سیمین و زرین این منطقه باستانی و نیز از آخرین یافته‌های لیارسنگ بن املش در موزه رشت بازدید به عمل آورد.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با ابراز خوشحالی از حضور در فضای موزه رشت و وجود اشیای تاریخی و تمدن چندین هزار ساله گیلان، بیان کرد: «گیلان از میراث ماندگار و غنی برخوردار است و بهتر است موزه‌ای در شأن این تاریخ و میراث هویتی خود داشته باشیم.»

او با تأکید بر پیگیری این موضوع از جانب خود، ادامه داد: «با توجه به فضای محدود موزه رشت بهتر است موزه‌ای در خور تاریخ مردم گیلان داشته باشیم و با توجه به فضای هویتی بافت مرکزی رشت بهتر است این موزه به ساختمان شهرداری رشت که تقریبا خالی است، انتقال داده شود تا در معرض دید شهروندان و گردشگران قرار بگیرد.»

وجود ۴۰ هزار شیء با ارزش در موزه رشت
نسرین قوامی رئیس موزه رشت هم گفت: «موزه رشت ۴۰ هزار شی با ارزش دارد که شایسته است در فضایی بهتر از مکان فعلی در معرض دید عموم قرار گیرد.»

او بیان کرد: «در صورت حمایت شهرداری‌ها و فرمانداری‌های استان می‌توانیم موزه‌های تخصصی و موضوعی در شهرهای گیلان داشته باشیم. فضای موزه رشت از سال ۴۹ به همین صورت است و تاکنون توسعه فضایی نداشته است. در حالیکه اغلب موزه‌های دنیا طبق استاندارد باید فضای نگهداری مناسب، بخش بوفه و عرضه محصولات، کتابخانه موزه و سالن همایش‌ها داشته باشد.»

قوامی ابراز امیدواری کرد: «با توجه به بازدیدهای صورت گرفته در هفته میراث فرهنگی و تأکیداتی که متولیان امر داشتند امیدواریم ایجاد یک موزه مناسب و تخصصی در رشت محقق شود.»

انتهای پیام/

کد خبر 139702274

برچسب‌ها