همایش واکاوی منظر فرهنگ دریای کاسپی در آستارا برگزار شد

در ششمین روز از هفته میراث فرهنگی همایش واکاوی منظر فرهنگ دریایی کرانه‌های جنوبی دریای کاسپی در سالن اجتماعات شهرداری آستارا برپا شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان، این برنامه امروز شنبه 29 اردیبهشت 97 در دو بخش آغاز شد. بخش اول این برنامه شامل سخنرانی از ساعت ۹ الی ۱۳ و در بخش دوم که عصر برگزار می‌شود کارگاه قایق‌سازی سنتی است. این برنامه میزبان متخصصانی از اصفهان، مازندران، تهران، و گیلان است.

ولی جهانی معاونت میراث‌فرهنگی این استان بیان کرد: «در این همایش در خصوص فرهنگ گردشگری دریایی به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.»

او موضوعات سخنرانی در همایش را اینگونه بیان کرد: «۹ سخنرانی به ترتیب با موضوعات ”میراث فرهنگی ساحلی از آستارا تا هوسم“، با سخنرانی ولی جهانی، حمیدرضا آذرپور، ”تاریخچه توسعه باستان‌شناسی دریایی در ایران“ با سخنرانی حسین توفیقیان، ”گزارش کاوش کشتی غرق شده در ساحل امیرآباد لاهیجان“ با سخنرانی سیدمهدی میرصالحی، ”بازیازی نوسانات تراز دریای کاسپی“ با سخنرانی عبدالمجید نادری، ”گنجینه های انسانی و دانش بومی جوامع ساحل‌نشین“ با سخنرانی عبدالرضا دشتی‌زاده، ”مبانی و واکاوی فرهنگ دریایی بر اساس پژوهش‌ها و یافته‌های دریایی“ با سخنرانی اسماعیل آقاجانی، رامین ادیبی و ابولفضل حسینی صورت گرفت.»

انتهای پیام/

کد خبر 139702299

برچسب‌ها