بازدید مدیرعامل صندوق احیا از کاروانسرای لات گیلان

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی شامگاه دوشنبه 31 اردیبهشت در سفر به استان گیلان از کاروانسرای لات بازدید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن فرهنگی و تاریخی،  پرهام جانفشان مدیرعامل صندوق احیا، به همراه غلامعلی دهقان عضو هیئت‌مدیره، نادر زینالی مدیر پشتیبانی و توسعه و خشایار نیکزاد مشاور مدیرعامل و رئیس امور نظارت و کنترل پروژه، از بخش‌های مختلف کاروانسرای لات گیلان، بازدید کرد.

کاروانسرای لات گیلان در فرآیند مزایده توسط صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی به مدت 12 سال به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شده، هزینه مرمت اولیه آن 950‌‎میلیون تومان بوده و این بنا پس از طی مراحل مرمت هم اکنون در حال بهره‌برداری است.

در مسیر جاده اصلی ارتباطی شمال کشور به تهران در منطقه سراوان رشت، کاروانسرایی قدیمی‌آباد معروف به کاروانسرای لات قرار گرفته و معماری زیبای خود را به رخ گردشگران می‌کشد. همجواری این بنا با آزاد راه رشت - قزوین از یک طرف و نزدیک آن به منطقه زیارتی و سیاحتی امامزاده هاشم (ع) اهمیت آن را دوچندان کرده است.

با توجه به ویژگی‌های معماری و موقعیت مکانی این کاروانسرا قابلیت‌های فراوانی را در زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد. با توجه به شواهد و قرائن موجود در معماری کاوانسرای تاریخی لات به نظر می رسد این بنا به دوره صفویه و کاروانسراهای همان دوره تعلق داشته باشد.

 

انتهای پیام/

کد خبر 139703016

برچسب‌ها