هفته فرهنگی گلستان در سرای باقری‌ها برگزار می‌شود

هفته فرهنگی گلستان از فردا چهارشنبه 2 خرداد به مدت یک هفته با حضور مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی در خانه تاریخی باقری برگزار می‌شود.  

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، این رویداد فرهنگی به‌همت تشکل انجمن حامیان بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی سرزمین گرگان، پایگاه ملی بافت تاریخی گرگان، شهرداری گرگان، حوزه هنری، سرمایه‌گذار مجموعه باقری و با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان و صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی از فردا چهارشنبه 2 خرداد 97 همزمان با گرامیداشت هفته میراث‌فرهنگی در خانه تاریخی باقری واقع در بافت قدیم گرگان به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

ابراهیم کریمی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان در این خصوص گفت: «در صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی کشور رویدادهای فرهنگی، تقویم فرهنگی و... تدوین شده است که در این رویدادها برگزاری هفته‌های فرهنگی در بناهای تاریخی در سراسر کشور نظر گرفته شده است.»

او افزود: «در همین راستا یک هفته ویژه فرهنگی استان گلستان در نظر گرفته شد و این برنامه فرصتی بسیار مقتنم برای معرفی ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی استان گلستان است.»

مراسم افتتاحیه این رویداد فرهنگی فردا چهارشنبه مورخ 2 خرداد 97 ساعت 21 با حضور پرهام جانفشان مدیرعامل صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی ، ابراهیم کریمی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان، تنی چند از مسئولان و عموم علاقه‌مندان در مجموعه تاریخی باقری ها برگزار می‌شود.

در هفته فرهنگی گلستان نمايشگاه عكس سال گلستان و صنايع‌دستی به صورت مستمر برقرار است و برنامه‌های آيينی پس از مراسم افطار اجرا خواهد شد. نمايش روحوضی، مراسم جگرخوری،  قصه خوانی شاهكوه و اجرای موسيقی محلي مينودشت، اجرای موسيقی محلی راميان،  اجرای آيين‌های مربوط به اقوام منطقه و جشنواره شيريني گلستان از دیگر برنامه‌های اجرایی رویداد فرهنگی خواهد بود.

سرای باقری‌ها یکی از بناهای واگذار شده صندوق احیا در استان گلستان است که با هزینه سرمایه‌گذار بخش خصوص در حال احیا و مرمت است.

انتهای پیام/

کد خبر 139703019

برچسب‌ها