امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام

در راستای اهداف سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران و در جهت بهره‌مندی مستمر و نهادمند از خرد جمعی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهر ری منعقد شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، از جمله اهداف این تفاهم نامه، تعمیق شناخت ارزش های میراث فرهنگی و گردشگری، فرهنگ سازی صیانت از آثار ارزشمند فرهنگی تاریخی و زمینه سازی استفاده بهینه از ظرفیت های طرفین و ایجاد وحدت نظر در نیل به اهداف مشترک و صرفه جویی اقتصادی در اجرای برنامه ها است.

این تفاهم نامه همکاری به منظور ارتقای کمی و کیفی اهداف و برنامه های آموزشی پژوهشی مشترک بین دو نهاد منعقده شده و بر این اساس، طرفین با بهره مندی از امکانات در اختیار نسبت به برگزاری کارگاه آموزشی، همایش، سمینار، نمایشگاه، مسابقه و جشنواره اقدام می کنند.

همچنین در بخش دیگری از این تفاهم نامه، امکان استفاده متقابل از امکانات کتابخانه ای و نرم افزاری و همکاری در زمینه های علمی، پژوهشی، فرهنگی و آموزشی برای طرفین ایجاد شده و مجموعه نیاوران از طریق برگزاری تور و بازدیدهای علمی در جهت آگاهی بخشی دانشجویان این دانشگاه در خصوص این مجموعه فرهنگی تاریخی و المان های معماری آن اقدام خواهد کرد.

پیرو امضای این تفاهم نامه همکاری، اولین نشست تخصصی با موضوع «میراث فرهنگی و هویت ملی» با حضور سید محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، سید رحمت‌الله رئوف حنان مدیر این مجموعه و جمعی از استادان و دانشجویان یکشنبه 6 خرداد در تالار جاوید این دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 139703072

برچسب‌ها