کتاب فهرست نامگو برای کتابخانه خطی کاخ گلستان تهیه می‌شود

فهرست تمام اطلاعات آثار موجود در کتابخانه خطی کاخ گلستان با بیش از 14 فیلد اطلاعات و گردآوری 33هزار اثر شامل نسخه‌ها، مرقعات، جزوات، قطعات و... تا پایان امسال در قالب کتاب فهرست نامگو با نظارت دکتر محمدحسن سمسار  تهیه و منتشر می شود.   

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، فهرست کامل کتاب‌ها و نسخ خطی کتابخانه کاخ گلستان براساس شماره اموال در قالب یک جلد کتاب فهرست نامگو تا پایان امسال منتشر می شود. 

محمدرضا زاهدی رئیس اداره اموال فرهنگی اداره کل موزه ها با اعلام این خبر گفت: «در حال حاضر تدوین این فهرست در دست انجام است که شامل تمام اطلاعات آثار موجود در کتابخانه خطی کاخ گلستان می شود.»

او افزود: «این اطلاعات بیش از 14 فیلد مشخصات علمی هنری و درحدود 33هزار اثر که شامل نسخه ها، مرقعات، جزوات، قطعات و غیره است.»

رئیس اداره اموال فرهنگی اداره کل موزه ها گفت: «فهرست نامگو  برای نخستین بار تمام آثار معرفی‌شده و نشده این مجموعه منحصر به فرد جهانی را معرفی می کند، با ورود اطلاعات آثار به سامانه جام، این سامانه قابلیت جوابگویی اطلاعات کلیه آثار کتابخانه خطی را به ببیننده خود دارد.» 

این فهرست پس از تکمیل شده با عنوان فهرست نامگوی کتابخانه خطی کاخ گلستان قابلیت چاپ را دارد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1397030810

برچسب‌ها