برگزاری رویداد فرهنگی صندوق احیا در خانه یزدان‌پناه قم

افتتاحیه رویداد فرهنگی صندوق احیا در خانه یزدان‌پناه قم با محوریت صنایع‌دستی، گردشگری غذا و میراث ناملموس، شامگاه شنبه 9 تیر در خانه یزدان‌پناه قم برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط عمومی صندوق احیا و بهره برداری از اماکن و بناهای فرهنگی تاریخی، این رویداد فرهنگی با حضورسید مهدی صادقی استاندار قم، حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی این استان و علی کاظمی مدیر سرمایه گذاری صندوق احیا آغاز شد.

در این مراسم که با شاهنامه خوانی و اجرای ورزش های باستانی همراه بود از 20  نفر از پیشکسوتان و ورزشکاران این ورزش ملی کشومان تقدیر به عمل آمد و در پایان مراسم به منظور پاسداشت داشته های سنتی این استان،  غذاهای محلی قم به نام های پلو و آش قنبید و کوفته و شامی قمی ارائه شد.

علی عرب سرمایه گذار و بهره بردار این بنای تاریخی در همین راستا، گفت: «اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در خانه یزدان پناه از جمله رویداد هایی است که سبب شده گردشگران خارجی پس از حضور در این بنا با فرهنگ و مبانی اصیل ارزشی کشور آشنایی بیشتری پیدا کنند.»

از جمله مراسم برگزار شده پیشین در این بنای تاریخی می توان به برگزاری هفتمین آئین تجلیل از پیرغلامان، جوان غلامان، نوغلامان، سخنرانان و مداحان حسینی (ع) اشاره داشت که در این مراسم علی لاریجانی از پیرغلامان، جوان غلامان، نوغلامان، سخنرانان و مداحان حسینی (ع) با اهدای لوح هایی تجلیل کرده است.

آیین‌های پهلوانی و زورخانه‌ای به‌کوشش فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای ایران با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در فهرست میراث معنوی یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 139704109

برچسب‌ها