برگزاری هفتمین رویداد فرهنگی صندوق احیا در مجموعه تاریخی عامری‌های کاشان

هفتمین رویداد فرهنگی صندوق احیا با محوریت صنایع‌دستی، گردشگری غذا و میراث ناملموس در مجموعه تاریخی عامری‌­های کاشان از امروز 24 تیر 97 آغاز می‌شود.  

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی، این رویداد فرهنگی به مدت یک هفته با برپایی برنامه هایی نظیر «مسابقه عکاسی و معماری بناهای تاریخی»، «اهمیت احیای بناهای تاریخی در گردشگری رویدادمحور»، «صنایع دستی، دریچه ای برای تحقق توسعه پایدار»، « مسابقه آشپزی، طعم کاشونی»، «گردهمایی احیای بناهای تاریخی» و «گردشگری برای همه»ادامه خواهد داشت.

در نخستین برنامه علاوه بر بخش مسابقه، دو کارگاه آموزشی نیز با حضور استادان این رشته داوود وکیل زاده، عادل فرهنگی و امیر مقامی برگزار می شود.

«اهمیت احیای بناهای تاریخی درگردشگری رویدادمحور» نام برنامه دیگری است که در روزهای برگزاری رویداد فرهنگی صندوق احیا در مجموعه تاریخی عامری­‌ها به اجرا در می‌‌­آید و کارگاه‌­های تخصصی آموزشی در زمینه اهمیت گردشگری رویداد محور و بهره برداری از اقامتگاه­های سنتی از جمله بخش های مهمی است که در این برنامه اجرایی می شود و در پایان نیز به شرکت کنندگان در این کارگاه ها، گواهینامه اعطا می شود.

اکران فیلم فرش ایرانی و کارشناسی فیلم اکران شده با محوریت نگاه هنر در زمینه معرفی صنایع دستی دیگر برنامه جذابی است که با عنوان «صنایع دستی، دریچه ای برای تحقق توسعه پایدار» روز چهارشنبه از ساعت 18 الی 20 برگزار می ­شود.

ویژه برنامه های «مسابقه آشپزی طعم کاشونی» با محوریت غذای کاشان(زمان برگزاری 28 تیرماه)، «گردهمایی احیای بناهای تاریخی» با محوریت ارائه ضوابط و راهکارهای مرمت و احیای بافت فرسوده و ارائه بسته پیشنهادی در خصوص احیای بناهای تاریخی و «گردشگری برای همه» با بخش های برگزاری کارگاه سفال برای کودکان اوتیسم و بازدید از موزه عروسک و اجرای مراسم خیمه شب بازی دیگر برنامه هایی است که در زمان برگزاری این رویداد فرهنگی به همت مجموعه خانه عامری های کاشان برگزار می شود.

مراسم اختتامیه این رویداد فرهنگی ساعت 18 الی 20 جمعه 29 تیرماه انجام می شود.

انتهای پیام/

کد خبر 139704243

برچسب‌ها