کارگاه آموزشی عکاسی از پرندگان در مجموعه نیاوران برگزار می‌شود

کارگاه یک‌روزه آموزش عکاسی از پرندگان ویژه نوجوانان 11 تا 18 سال با همکاری ماهنامه داروگ پنجشنبه 11 مرداد در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، این کارگاه با هدف شناخت ویژگی های محیط زیست باغ نیاوران و معرفی گونه های شاخص جانوری این مجموعه، تقویت دوستی نوجوانان با طبیعت و ایجاد احساس مسئولیت نسبت به محیط‌زیست و منابع طبیعی همراه با نمایش فیلم و عکس در این مجموعه برگزار می شود.

شرکت کنندگان علاوه بر آشنایی با انواع پرندگان، مکان‌های دلخواه آن‌ها، محل لانه‌ها، نحوه استتار و زمان مناسب برای دیدن پرندگان این باغ تاریخی، با تکنیک های عکاسی از پرندگان با دوربین های غیرحرفه ای و بدون تجهیزات آشنا می شوند.

ماهنامه داروگ به عنوان نخستین مجله برای نوجوانان دوستدار محیط‌زیست و منابع طبیعی فعالیت خود را از سال 1395 آغاز کرده و به مطالب و تصاویر جذاب درباره حیات‌وحش، خزندگان، پرنده‌نگری، ورزش‌های فضای باز و طبیعت‌گردی ماجراجویانه می پردازد.

مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران با توجه به دارا بودن گونه های ویژه گیاهی از گیاهان مردابی تا درخت تنومند چنار توانسته در هر فصل سال میزبان گونه های متنوعی از جانوران باشد.

برخی گونه های پرنده از قبیل گنجشک خانگی، بلبل خرما، مینا، دلیجه، چرخ ریسک، کبوتر کوهپایه، سار، کلاغ ابلق، دارکوب خالدار، شاه طوطی، طوطی طوق صورتی، قمری معمولی و یاکریم در آغوش این باغ تاریخی جای گرفته و گونه هایی مانند طرلان از خانواده پرندگان شکاری به صورت پراکنده در تمام سال در باغ نیاوران زندگی می کنند.

علاقه مندان برای ثبت نام رایگان در این کارگاه یک روزه و کسب اطلاعات بیشتر می توانند با دفتر ماهنامه داروگ به شماره 88505055 (داخلی 1604) و 09122363195 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر 1397050911

برچسب‌ها