مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران میزبان چپ‌‌دست‌ها شد

مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران امروز دوشنبه 22 مرداد، هم‌زمان با روز جهانی چپ‌دست‌ها، با تدارک ویژه‌برنامه‌ای با همکاری انجمن چپ‌دست‌ها و گروه راز گردونه میزبان کودکان چپ‌دست شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، در این ویژه برنامه کاخ اختصاصی نیاوران از دو اثر هنرمند چپ دست اسپانیایی پابلو پیکاسو در گنجینه این موزه رونمایی کرد و کودکان 10 تا 12 ساله با مکعب های کوبیسمی راویان قصه های خود شدند.

بعد از حضور شخصیت های قصه گو در نقش پیکاسو و نقاش فرانسوی ژرژ براک در کاخ اختصاصی نیاوران، قصه و بازی با مکعب آغاز شد و مکعب ها قصه گفتند، داستان های کوبیسمی از پیکاسو و آثارش که خود او هم از شنیدنشان تعجب کرد.

در پایان این ویژه برنامه، کودکان این تجربه شیرین را با ثبت خاطره ای در دفتر یادبود مجموعه نیاوران ماندگار کردند.

در سال ۱۹۰۸ میلادی پابلو پیکاسو و نقاش فرانسوی ژرژ براک متأثر از قالب امپرسیونیسم فرانسوی سبک جدیدی را در کشیدن مناظر به کار بردند که از نظر چندین منتقد، از مکعب های کوچکی تشکیل شده‌است. این سبک کوبیسم نام گرفت و بعضی از نقاشی های این دو هنرمند در این زمینه آنقدر به هم شبیه هستند که تفکیک آن‌ها بسیار مشکل است.

همچنین همزمان با این رویداد، عکاسان و طراحان چپ دست به مجموعه نیاوران آمدند تا طبیعت زیبا و بناهای تاریخی این مجموعه را سوژه کار خود کنند. این برنامه نیز به منظور آشنایی عمیق تر هنرمندان با معماری دوران قاجار و پهلوی و بهره مندی از نگاه زیبایی شناسانه آن ها، در این روز تدارک دیده شد.

انتهای پیام/

کد خبر 139705225

برچسب‌ها