بازدید استاندار گلستان از پروژه‌های گردشگری استان

به‌مناسبت هفته دولت، استاندار گلستان از پروژه‌های گردشگری این استان بازدید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، سید مناف هاشمی استاندار این استان، ابراهیم کریمی مدیرکل میراث‌فرهنگی استان گلستان و جمعی دیگر از مقامات و مسئولان استانی امروز یکشنبه 4 شهریور 97 در اولین از هفته دولت از چند پروژه گردشگری استان بازدید کردند.

این هیئت ابتدا از پروژه احداث هتل 3ستاره آویشن مینودشت بازدید کردند، این پروژه با اعتبار 100میلیارد ریال، به مساحت 5500 مترمربع و با اشتغال‌زایی 30 نفر درحال ساخت است.

استاندار و هیئت همراه در این بازدید مشکلات سرمایه گذار این پروژه را مورد بررسی قرار دادند. این پروژه در چهار طبقه،طبقه همکف 1250 متر شامل پذیرایی، تاسیسات و لابی هتل طبقه اول و دوم است، تاکنون از محل رونق تولید 3میلیارد تومان تسهیلات به این طرح اختصاص یافته است و با توجه به تورم 3 میلیارد تومان برای پایان پروژه مورد نیاز است.

همچنین استاندار گلستان از پروژه انبوه سازان ساحل قابوس گنبد که با سرمایه گذاری 400 میلیارد ریال که 180 میلیارد ریال آن تسهیلات از محل اعتبارات رونق تولید بوده است بازدید کرد، این پروژه 80 درصد هم پیشرفت فیزیکی داشته و با بهره برداری از این طرح برای 600 نفر در استان اشتغال ایجاد می شود.

این پروژه 3300 متر زیربنا دارد و پیش بینی می شود تا دهه فجر سال 97 به بهره برداری می رسد.

همچنین استاندار گلستان و هیئت همراه از مجموعه تفريحی ، توريستی و گردشگری ساحل بازدید کردند.

این پروژه در زمینی به مساحت ۲۵ هزار متر مربع که شامل ۲۴ اتاق دو تخته ، سه تخته وی آی پی ، رستوران سنتی با زیربنای ۸۰۰ متر مربع ، فضای تفریح کودکان، فضای سبز و آبنما در مساحت ۴ هزار متر مربع، سالن بولینگ و بیلیارد در مساحت ۵۰۰ متر مربع و تعداد ۲۰۰ واحد تجاری در حال ساخت است.

استاندار گلستان در جریان این بازدید با اشاره به ظرفیت های طبیعی و تاریخی استان گلستان گفت: «این استان باید با معرفی ظرفیت های موجود به مقصد گردشگران تبدیل شود.»

هاشمی ادامه داد: «خوشبختانه همت و اراده بسیار خوبی در اداره کل میراث فرهنگی استان برای توسعه گردشگری استان گلستان وجود دارد، ایجاد زیرساخت های گردشگری موضوعی است که باید بیش از این مورد پیگیری و توجه قرار گیرد.»

انتهای پیام/

کد خبر 139706042

برچسب‌ها