خانه تاریخی منوچهری مازندران به‌زودی به بخش خصوصی تحویل می‌شود

سرپرست مدیریت فنی و اجرایی صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی در جریان سفر به استان مازندران از تحویل خانه تاریخی منوچهری به بخش خصوصی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی صندوق احیا، در جریان این بازدید که با حضور خشایار نیکزاد سرپرست مدیریت فنی و اجرایی و فائزه فاطمی ناظر ستادی صندوق احیاء در استان مازندران و بهره برداران و مسئولان استانی صورت گرفت بازدیدکنندگان از نزدیک در جریان آخرین وضعیت بناهای تاریخی خانه رمدانی، خانه آقاجان نسب، خانه منوچهری، عمارت چایخوران و آب‌انبارنو قرار گرفتند.

نیکزاد در جریان این بازدید گفت: «بنای تاریخی منوچهری که چندی پیش از طریق مزایده عمومی با کاربری خدماتی، فرهنگی و پذیرایی واگذار شده است به‌زودی و پس از طی مراحل قانونی به سرمایه گذار بخش خصوصی تحویل داده خواهد شد.»

خانه منوچهری با پلانی ذوزنقه‌ای شکل در دو طبقه و زیرزمین است. این بنا یک خانه قاجاری و دارای تزیینات زیبایی است. 

سرپرست مدیریت فنی و اجرایی صندوق احیاء خاطر نشان کرد: «خانه آقاجان نسب در بابل نیز با کاربری فرهنگی، اقامتی و پذیرایی در حال مرمت است که دستورات لازم برای ادامه عملیات تکمیلی مرمت به بهره بردار ارایه شد.»

نیکزاد همچنین گفت: «خانه رمدانی ساری که چندی پیش از طریق مزایده عمومی صندوق احیاء با کاربری فرهنگی و پذیرایی به بخش خصوصی واگذار شده در مرحله تهیه طرح و ارایه به صندوق است که پس از ارایه و تصویب طرح در شورای فنی و اقتصادی، شروع عملیات اجرایی به بهره بردار ابلاغ خواهد شد.»

او با بیان اینکه بنای تاریخی یاد شده، به مدت 10سال واگذار و هفت ماه نیز برای مرمت آن در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: «خانه رمدانی یکی از ابنیه تاریخی شایان توجه با پیشینه‌ای از دوره قاجار در بافت قدیم شهر ساری قرار دارد. این عمارت متشکل از دو ساختمان و یک حیاط مرکزی است. بنای دو طبقه‌ای که در جلو قرار دارد با سردری زیبا در واقع نقش ورودی و هشتی بنا را ایفا می کند.»

انتهای پیام/

کد خبر 139706125

برچسب‌ها