شهر یزد پایلوت احیای بناهای تاریخی متعلق به بخش خصوصی با کاربری فرهنگی

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی روز دوشنبه 2 مهرماه از بناهای تاریخی و فرهنگی استان یزد بازدید به‌عمل آورد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی صندوق احیا، پرهام جانفشان در اولین روز سفر به استان یزد که با همراهی مصطفی فاطمی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یزد و خشایار نیکزادفر سرپرست مدیریت فنی و اجرایی و جمعی از مدیران میراث‌فرهنگی استان انجام شد، از نزدیک در جریان آخرین وضعیت بناهای تاریخی استان قرار گرفت.

در ابتدای این بازدیدها بناهای تاریخی خانه شادمان، خانه حیرانی، خانه کاشفی، خانه حسینیان، خانه حظیره‌ای که ازجمله بناهای تاریخی صندوق احیا بودند بررسی شد.

پرهام جانفشان در جریان این بازدیدها به ظرفیت‌های تاریخی فوق‌العاده بناهای تاریخی شهر یزد اشاره کرد و بر اینکه این بناها می‌توانند در کوتاه‌مدت پس از طی مراحل مرمت وارد چرخه بهره‌برداری شوند و در توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر یزد نقش بسازی را ایفا کنند، تأکید کرد.

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی در ادامه سفر به استان یزد با محسن صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد دیدار کرد و درباره همکاری‌های مشترک به‌منظور ارائه تسهیلات درزمینه احیای بناهای تاریخی و همچنین حل مشکلات سرمایه‌گذاران در دستگاه اجرایی استان به بحث و گفت‌وگو پرداخت. در این دیدار همچنین مصطفی فاطمی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با تأکید بر اهمیت حضور سرمایه‌گذاران در شهر یزد و پتانسیل‌های توسعه زیرساخت‌های گردشگری بر حمایت‌های این اداره کل از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تأکید کرد.

در این جلسه که با حضور غلامعلی سفید رئیس شورای اسلامی شهر یزد، عامری رییس کمیسیون برنامه‌وبودجه و سید حسین آزادی رییس کمیسیون گردشگری شورا و سایر اعضا و مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برگزار شد پرهام جانفشان با ارائه توضیحاتی از فعالیت‌های این صندوق در شهر یزد، سیاست‌های این صندوق را در موضوعاتی چون واگذاری ابنیه تاریخی و اقدامات فرهنگی و تاریخی را بیان کرد.

او همچنین با تأکید بر نقش رویدادهای فرهنگی در فرهنگ‌سازی حفظ و احیای ابنیه تاریخی پیشنهاد اعطای کاربری‌های فرهنگی همچون نگارخانه و کافه کتاب و... به‌عنوان شهر پایلوت احیای بناهای تاریخی متعلق به بخش خصوصی را به اعضای این شورا ارائه کرد.

غلامعلی سفید رئیس شورای اسلامی این شهرستان ضمن استقبال از پیشنهاد مدیرعامل صندوق احیا گفت: «با توجه به ظرفیت‌های شهر جهانی یزد طی جلسات مشترکی با مدیرکل میراث‌فرهنگی استان و شهردار لیستی از ابنیه موجود در این شهر را برای برنامه‌ریزی‌های در آینده نزدیک به صندوق احیا ارسال خواهیم کرد.»

در پایان روز اول این سفر مدیرعامل صندوق احیا و مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان از باغ جهانی پهلوان پور بازدید کردند و همچنین در نشستی با فرماندار مهریز استان یزد به اهمیت حفظ این میراث ارزشمند تأکید کردند

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی و هیئت همراه در مدت دو روز سفر به استان یزد قرار است از سایر بناهای تاریخی در شهرهای دیگر استان بازدید به‌عمل آورند.

انتهای پیام/

کد خبر 139707021

برچسب‌ها