بازدید مونسان از پروژه کاروانسرای کوهاب نطنز

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری که به شهرستان نطنز سفر کرده است، از پروژه کاروانسرای کوهاب نطنز بازدید کرد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری عصر امروز چهارشنبه 11 مهر در سفر به شهرستان نطنز با همراهی محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی کشور، پرهام جانفشان مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی، فریدون الله‌یاری مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان، مرتضی صفاری نماینده مردم نطنز در مجلس و تعدادی از مسئولان محلی از این پروژه بازدید به عمل آورد.

این کاروانسرای تاریخی به عنوان یکی از آثار در اختیار صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن فرهنگی تاریخی برای بهره برداری به عنوان یک مکان اقامتی و پذیرایی به بخش خصوصی واگذار شده است.

این کاروانسرای تاریخی متعلق به دوره صفویه است و با سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی به یک مکان اقامتی و پذیرایی تبدیل خواهد شد و  بر اساس برنامه‌ریزی‌ها هم‌زمان با شب یلدا امسال به بهره برداری خواهد رسید.

این کاروانسرای تاریخی پس از مرمت و بازسازی به‌ عنوان یک مرکز تفریحی، اقامتی و پذیرایی به‌منظور رفاه حال گردشگران تبدیل خواهد شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با استقبال از تبدیل این کاروانسرای تاریخی به یک مرکز اقامتی و پذیرایی خواستار حمایت از سرمایه‌گذاران این حوزه شد و در بازدید از بخش های مختلف این کاروانسرا دستورات لازم برای تکمیل این پروژه صادر کرد.

او در این بازدید با اشاره به هتل کاروانسرای یام نیز گفت: «پروژه کاروانسرای یام یکی از نمونه‌های موفق احداث کاروانسرا به هتل است و درخواست من این است که از این نمونه‌های موفق نیز برای بهره‌برداری از کاروانسرای کوهاب استفاده شود.»

قلعه کوهاب یا همان کاروانسرای میرابوالمعالی در باغشهر تاریخی نطنز، مجاور بلوار شهید بهشتی و مقابل کوه گنبد باز واقع‌ شده است و این کاروانسرا که در گذشته بر سر راه کاروان‌ها قرار داشته در سال 1355 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

این بنای عظیم به مساحت تقریبی 4 هزار متر مربع دارای 23 اتاق و همچنین دالان‌ های طولانی است که در چهار سمت حیاط واقع‌ شده که پس از مرمت بنای بسیار زیبا و دل‌نشینی برای بازدید و اقامت خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 139707119

برچسب‌ها