جلسه شورای فنی میراث فرهنگی آذربایجان غربی تشکیل شد

شورای فنی میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان آذربایجان غربی، امروز سه‌شنبه 17 مهر با بررسی سه طرح مطالعاتی و مرمتی این استان، برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، در این جلسه، طرحهای ساماندهی و مطالعه  کف سازی راسته غلام خان از بافت تاریخی ارومیه، محوطه سازی کلیسای سورپ سرگیس خوی و طرح مطالعاتی فتوگرامتری (تهیه تصاویر تخت از جداره‌ها) دروازه شمالی و جنوب شرقی تخت سلیمان تکاب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه قرار بر این شد که طرح پیشنهادی برای سامان‌دهی و محوطه‌سازی کلیسای سورپ سرگیس با شهرداری خوی به مشورت گذاشته شده و نظرات فنی  و کارشناسی آن نهاد نیز اخذ شود تا پس از بررسی ها ی همه جانبه، طرح نهایی آماده و با استفاده از قابلیت‌های اجرایی طرفین، عملیات اجرایی آن شروع شود لذا طی چند روز آینده، ضمن بازدید از کارشناسان این اداره کل از کلیسا، فهرست موارد ضروری و اولیه تهیه خواهد شد.

دستور کار دیگر این جلسه، موضوع بررسی طرح کف سازی مسیر گذر تاریخی راسته غلام خان از بافت تاریخی ارومیه و جداره سازی خیابان امام بود که از سوی مشاور طرف قرار داد با اداره کل، مطرح شد؛ در همین خصوص، براساس نظر جمعی اعضای شورا مقرر شد که مشاور نسبت به تکمیل طرح ارائه شده در خصوص کف سازی، جداره سازی مسیر و پلاک‌های وضع موجود اقدام نموده و پس از ارائه مجدد طرح و با در نظر گرفتن ضوابط عرصه و حریم بازار و بافت تاریخی شهر، تصمیمات لازم اتخاذ شود.

موضوع دیگری که در جلسه مطرح شد، بررسی گزارش فتوگرامتری دروازه شمالی و جنوب شرقی مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب بود که با حضور مشاور و مدیر پایگاه تخت سلیمان در جلسه شورا مطرح شد و پس از بحث و بررسی، کلیات طرح مورد تایید اعضای شورای فنی قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 139707172

برچسب‌ها