برپایی کارگاه‌های ششمین دوسالانه تذهیب قرآنی و نقوش اسلامی کاربردی در بوشهر

کارگاه‌های آموزشی «ششمین دوسالانه تذهیب قرآنی و نقوش اسلامی کاربردی» زیر نظر استاد رضا مهدوی، در روزهای پنجشنبه و جمعه 19 و 20 مهر 1397، در بوشهر برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، کارگاه آموزشی در حاشیه برپایی «ششمین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی و نقوش اسلامی کاربردی» در شهر بوشهر برگزار شد که در این کارگاه به مواردی در خصوص چگونگی کار و طرح پرداخت شد.

کارگاه «مقدمه‌ای بر تذهیب و نقوش ختایی» پنج‌شنبه، 19 مهر سال جاری، ساعت 16 تا 19 و کارگاه «آشنایی با هنر گل و مرغ: طراحی و اجرای گل زنبق» جمعه، 20 مهرماه، ساعت 9 تا 12 و 13 تا 16، در گالری معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوشهر واقع در میدان امام خمینی دایر شد.

هدف از برگزاری  این ورک شاپ ها جهت بهره برداری و استفاده از هنر استادان برجسته کشور برای هنرمندان استان بود که امسال برای اولین بار در استان بوشهر برگزار شد.

تعداد شرکت کنندگان در این دوره 18نفر در دوره تذهیب و 15نفر در دوره گل و مرغ بود که مباحث ارائه شده در دوره بسیار مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

در پایان این دوره گواهی به شرکت کنندگان از سوی موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی و دبیر ششمین دوسالانه تذهیب های قرآنی  داده شد.

اولین و دومین کارگاه‌های آموزشی ششمین دوره این دوسالانه با حضور جمعی از دوستداران فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی، شهریور و مهر سال جاری در نگارخانه رضوان مشهد برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 139707219

برچسب‌ها