با اقدام بموقع یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی از تخریب بنای تاریخی عسگرخان افشار در ارومیه جلوگیری شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از  روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی؛ در پی کسب اطلاع لازم مبنی بر اینکه مالک یک بنای تاریخی ثبتی ارومیه قصد تخریب آن را دارد، نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان وارد عمل شدند و ضمن تشکیل صورتجلسه و ثبت گزارش تخلفی از سوی مالک اثر ، از تخریب آن ممانعت بعمل آوردند.

بر اساس این گزارش، مالک این بنای تاریخی به  امور حقوقی این اداره کل دعوت شد و برخی ازسرفصل‌های قوانین و ائین نامه دادرسی کیفری مربوط به تخریب آثار و ابنیه تاریخی و همچنین لزوم توجه و اهمیت به حفظ و صیانت از این آثار، به او تفهیم شد.

بنای تاریخی مذکور با نام خانه عسگرخان افشار، در محدوده بافت تاریخی ارومیه قرار گرفته و جزو ابنیه فرهنگی‌تاریخی به شمار می رود که ضوابط و مقررات خاص مربوط به احیا و مرمت و صیانت از بافت تاریخی‌فرهنگی بر آن اعمال می شود.

یگان حفاظت میراث‌فرهنگی آذربایجان با شماره تماس 33445293 آماده دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص هرگونه موارد مربوط به تخریب آثار و کاوش‌های غیرمجاز است.

انتهای پیام/

کد خبر 1397072434

برچسب‌ها