کتاب «مسائل شهری» منتشر شد

کتاب «مسائل شهری» تالیف گی بورژل، با ترجمه داریوش طالقانی مشتمل بر هشت گفتار توسط مرکز معرفی فرهنگی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری منتشر شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، «توهم فضای جغرافیایی شهر»، « نظام آموزشی: اموزش شهروندی یا آموزش حرفه ای»، «اشتغال: مطالبه یک حق یا اعطای یک امتیاز»، طراحی شهری فریبنده و واقعی نما»، « توسعه پایدار: نظریه پردازی یا واقعیت سیاسی»، « میراث شهری و ارزش های اجتماعی»، «مدیریت مردم سالارانه سرزمینی» و «بازگشت شهر» از گفتارهای این کتاب هستند.

در بخش یادداشت مترجم این کتاب با اشاره به گسترش شهرنشینی آمده است؛ بی شک سده 21 ، سده گسترش شهرنشینی است که آینده جامعه انسانی را رقم خواهد زد. شهر در دوره معاصر، آبشخور تحولات فراگیر، سریع و کم نظیری در ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بوده است.

در بخش دیگری از این یادداشت می خوانیم؛ مسایل شهری که در این کتاب تحلیل شدند شامل بحران نظام آموزشی، اشتغال زایی و بحران بیکاری ، گسست اجتماعی و انزوا گرایی قومی و فرهنگی ، بحران زیست محیطی، میراث مادی و معماری و حافظه تاریخی شهر، چالش مردم سالاری در مقیاس شهری و ساماندهی حکومت موثر و کارآمد شهری است.

مترجم با اشاره معضل فقر و بیکاری که سیل مهاجرت از اقصی نقاط ایران به سمت تهران را باعث شده، معتقد است این مشکلات به طیفی از معضلات دیگر شامل قومیت گرایی و چالش فرهنگی، ناکارآمدی نظام آموزش و پرورش، آلودگی زیست محیطی و غیره دامن می زند.

انتهای پیام/

کد خبر 139708198

برچسب‌ها