غازی‌انتپ ترکیه میزبان نمایشگاه نخستین جشنواره ملی عکس بناهای تاریخی

پنجمین اجلاس مجمع شهرداران آسیایی با شعار شهرهای آسیایی هوشمند، تاب‌آور و زیست‌پذیر در غازی‌انتپ ترکیه برگزار شد. این اجلاس میزبان نمایشگاه آثار برگزیده نخستین جشنواره ملی عکس بناهای تاریخی ایران «احیا» است.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی صندوق احیا و بهره برداری از اماکن فرهنگی تاریخی، این اجلاس بین‌المللی که با حضور بیش از  ۲۵۰  شهردار آسیایی و کارشناسان شهری و از سازمانهای بین المللی از  ۸ تا ۱۱ آذرماه در حال برگزاری است، نمایشگاه عکسی از بناهای تاریخی و بازسازی شده صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی ایران برای  نمایش علاقه‌مندان و شرکت کنندگان در  اجلاس برپا شد.

این نمایشگاه عکس در حاشیه این اجلاس بین المللی برپا شده است و سکینه اشرفی معاون شهردار تهران و ثریا شارقی مدیرکل امور بانوان استانداری تهران به نمایندگانی از ایران به معرفی فعالیت‌های صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی به فاطمه شاهین شهردار شهر غازی انتپ پرداخته و کتاب مربوط به فعالیت های صندوق احیا به او اهدا و از ایشان برای بازدید از تهران دعوت به‌عمل آمد.

شهر غازی انتپ نزدیک به 2میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از قطبهای مهم اقتصادی ترکیه به شمار می رود. این شهر با وجود دارا بودن بیش از  ۳۲۰۰ خانه تاریخی و بازسازی و احیای آنها و همینطور داشتن عنوان شهر خلاق در خوراک از سازمان علمی و فرهنگی یونسکو در سال  ۲۰۱۵   توانسته است گردشگران بسیاری را به خود جذب کند و از برنامه های شهرداری این شهر ایجاد پنج موزه مانند موزه پسته که این شهر به آن معروف است و موزه پانوراما از تاریخ مردم این شهر، موزه حمام برای احیای فرهنگ و تاریخ گذشته و آداب و رسوم سنتی آن و موزه جغرافیا و حیوان شناسی در این سال بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 139709112

برچسب‌ها