پایان کار دومین رویداد فرهنگی صندوق احیا در خانه سوری کرمانشاه

دومین جشنواره فرهنگی صندوق احیا در نیمه دوم سال با عنوان جشنواره وحدت همزمان با ولادت پیامبر اکرم با حضور مدیران، مسئولان و علاقه‌مندان کرمانشاه و با استقبال گردشگران به مدت یک هفته در خانه سوری کرمانشاه برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی صندوق احیا و بهره برداری از اماکن فرهنگی تاریخی، هفته فرهنگی وحدت در خانه سوری به‌مدت یک هفته از 29 آبان‌ماه در خانه تاریخی برگزار شد.

برپایی برنامه های فرهنگی، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و میراث ناملموس، ارائه غذاهای سنتی توسط برندگان جشنواره هنر آشپزی و غذای ایرانی، دف‌نوازی توسط گروه دف‌نوازان، شعر در وصف پیامبر اسلام(ص) و... از جمله برنامه های این گرامیداشت هفته وحدت در این خانه تاریخی بود.

در مدت زمان برگزاری این جشنواره، همچنین برنامه نشست هم اندیشی و ارائه راهکارهای توسعه از سوی فعالان صنایع دستی به مناسبت هفته وحدت در 30 آبان‌ماه برگزار شد.

برپایی نمایشگاه بوم‌گردی با حضور فعالان بوم‌گردی، نشست هم‌اندیشی فعالان گردشگری با حضور فعالان برتر دفاتر خدمات مسافرتی، هتل‌ها، راهنمایان تور ایرانگردی و... برنامه‌های دیگری بودند که در طی روزهای برگزاری هفته فرهنگی صندوق احیا در خانه تاریخی سوری به اجرا گذاشته شد.

دومین جشنواره فرهنگی صندوق احیا در نیمه دوم سال در خانه قاجاری سوری از تاریخ 29 آبان به مناسبت هفته وحدت آغاز شده بود.

خانه تاریخی سوری از جمله بناهای واگذار شده صندوق احیا به بخش خصوصی در بخش مرکزی شهر کرمانشاه است که در دو طبقه ساخته شده و داراي تزئينات آجركاري زیبایی است. این خانه از نوع معماری خانه های برونگرا و هم اکنون در حال بهره برداری است.

انتهای پیام/

کد خبر 1397091122

برچسب‌ها