جلسه بررسی مشکلات مربوط به حوزه گردشگری و سرمایه گذاری شهرستان فردوس برگزار شد

نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه گردشگری شهرستان فردوس، با حضور  معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع  خراسان جنوبی، مدیران تاسیسات گردشگری، متقاضیان تسهیلات و برخی فعالان حوزه گردشگری در محل اداره میراث فرهنگی شهرستان فردوس برگزار شد.   

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، روح الله صداقت رئیس اداره شهرستان فردوس در این نشست به ارائه گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری و همچنین برنامه های پیش روی اجرایی پرداخت و خواستار همکاری به منظور رفع مشکلات سرمایه گذاران برای توسعه و رونق صنعت گردشگری و اکوتوریسم شهرستان و منطقه شد.

صداقت گفت: «با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت بالای شهرستان تهیه طرح جامع گردشگری و حمایت از سرمایه گذاران از اولویت های اصلی این اداره است.»

مرتضی عربی معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع خراسان جنوبی نیز ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری شهرستان، توسعه پایدار روستاها با محوریت بوم گردی را گذرگاهی نوین برای خروج از بحران خشکسالی و یکی از راهکارهای ایجاد درآمد پایدار و ممانعت از مهاجرت نیروی کار در روستاها و توجه به گردشگری در قالب اجرای طرحهای بوم گردی - اقامتگاهی دانست و بر آموزش و توانمندی نیروهای ماهر و متخصص به منظور ارائه خدمات مطلوب به مسافران و جذب گردشگر تاکید کرد.

در ادامه مدیران تاسیسات گردشگری، متقاضیان تسهیلات و فعالان حوزه گردشگری شهرستان به بیان مشکلات مربوطه پرداختند.

تسریع در استاندارسازی رستوران های بین راهی و تمدید پروانه های بهره برداری به مدت یکسال، اصلاح نرخنامه های واحدهای اقامتی و پذیرایی، تخصیص متمم تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به طرح های نیمه تمام، برخورد با واحدهای اقامتی غیر مجاز در سطح شهرستان، واگذاری اراضی ملی با قابلیت توسعه گردشگری به متقاضیان سرمایه گذاری و ..... از مهمترین دغدغه سرمایه گداران و مدیران تاسیسات گردشگری این شهرستان بود.

در پایان این نشست معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع  خراسان جنوبی از چندین طرح گردشگری در حال ساخت سطح شهرستان و منطقه نمونه گردشگری باغستان بازدید و از پیشرفت و روند اجرایی طرح های مذکور ابراز رضایت کرد.

    

انتهای پیام/

کد خبر 1397092911

برچسب‌ها