ضرورت برندسازی آب‌های درمانی سرعین/گردشگری سنتی مقبول نیست

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به ضرورت مداخله دانشگاه در برندسازی آب های درمانی سرعین تاکید کرد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، نادر فلاحی مدیرکل میراث‌فرهنگی استان شامگاه شنبه در نشست هم اندیشی با گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: «ما نیازمند برندسازی در دو بخش آب های درمانی و ورزش های زمستانی هستیم و دانشگاه می تواند به شکل مطلوبی این موضوع را هدایت کند.»

 او افزود: «معرفی قابلیت های گردشگری استان ضروری است و این در حالی است که نقش دانشگاه در این حوزه پررنگ نبوده و لازم است در شبکه های اجتماعی نسبت به معرفی توانمندی ها اقدام کرد.»

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل با ذکر مثالی به ضرورت معرفی جاذبه های گردشگری غذا اشاره کرد و افزود: «ضروری است نسبت به تعریف رویداد علمی و معرفی آن اقدام شود.»

فلاحی با اذعان به اینکه گردشگری اردبیل شکل سنتی دارد، اضافه کرد: «به عنوان مثال اقتصاد استانبول با ورودی سالانه 10 میلیون گردشگر وابسته به این حوزه است اما اردبیل از قبل سالانه هفت میلیون گردشگر سود اقتصادی ندارد.»

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل همچنین حلقه مفقوده گردشگری استان را آمار دانست و خواستار کمک دانشگاه در بازبینی و تعریف سازوکار ارائه آمارها شد.

او همچنین خواستار حمایت گردشگری زمستانی اردبیل شد و تاکید کرد: «ضروری است سمینار ویژه ای از سوی دانشگاه به منظور تبیین زمستان بیدار برای گروه های مختلف مردمی برگزار شود.»

همچنین مدیر گروه  مدیریت جهانگردی دانشگاه محقق اردبیلی در این جلسه به انجام تحقیقاتی در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: «40 طرح گردشگری در این دانشگاه پیش امکان سنجی شده است.»

حبیب ابراهیم پور ادامه داد: «در عین حال اگر دستگاه های اجرایی نیازهای پژوهشی خود را ارائه کنند آماده اجرای تحقیقات جامع هستیم.»

انتهای پیام/

کد خبر 1397100929

برچسب‌ها