پیام تسلیت معاون صنایع دستی برای درگذشت دو استاد پیشکسوت

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، در پیامی درگذشتِ استاد احمد رحمان‌پور، پیشکسوت و هنرمند صاحب‌نام صنایع‌دستی پستک باف کردستانی و استاد حاج ناصر نیلی خواجو هنرمند پیشکسوت نگارگری را به خانواده این دو هنرمند و جامعه هنرمندان صنایع‌دستی کشور تسلیت گفت.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، در پیام تسلیت پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی برای درگذشت این دو هنرمند آمده است:

«انا لله و انا الیه راجعون

استادان و پیشکسوتان صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران ارزشمندترین دارایی هنری این مرز و بوم محسوب می شوند که از طریق آموزش مبانی نظری و فنون علمی این هنرها به نسل جوان این شعله فروزان را همواره زنده نگه داشته‌اند.

شادروان احمد رحمان پور یکی از نام آورترین عرصه هنر \"پستک بافی\" بودند که افتخارات بسیاری را برای این سرزمین رقم زدند و فقدان چنین هنرمند بی‌بدیلی ضایعه اسفناک برای جامعه صنایع دستی محسوب می شود.

همچنین درگذشت استاد حاج ناصر نیلی خواجو هنرمند پیشکسوت نگارگری نیز ضایعه ای غمبار برای خانواده بزرگ صنایع دستی محسوب می شود.

معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این ضایعه بزرگ را به خانواده این دو شادروان و جمیع هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تسلیت گفته، برای روح آن دو هنرمند عزیز، آرامش و غفران الهی را مسئلت دارد.»

انتهای پیام/

کد خبر 139711149

برچسب‌ها