افتتاح هتل داوینکو بانه با حضور معاون گردشگری کشور

با حضور معاون گردشگری کشور و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، هتل داوینکو در شهر بانه افتتاح شد.

به گزارش میراث آریا، هتل داوینکو بانه، امروز یکشنبه 21 بهمن در مراسمی با حضور ولی تیموری معاون گردشگری کشور، معاون سیاسی استانداری کردستان، مدیرکل میراث فرهنگی کردستان، فرماندار بانه و جمعی از مدیران استانی افتتاح شد.

ولی تیموری معاون گردشگری گردشگری سازمان میراث فرهنگی در مراسم افتتاحیه این هتل گفت: «گردشگری مسیر توزیع عادلانه منابع را فراهم می کند.»

او با اشاره به اقتصادی بودن بانه ادامه داد: «برند تجاری بانه گردشگری غرب کشور را رونق می دهد و توصیه می کنم کردستان از ظرفیت مرز استفاده کند.»

او با اشاره به اهمیت تأمین زیر ساخت های گردشگری در کشور تصریح کرد: «در حال حاضر حدود 2 هزار پروژه با حجم سرمایه گذاری 120 هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در کشور درحال انجام است.»

تیموری افزود: «خوشبختانه دولت تدبیر و امید حمایت بسیار خوبی از سرمایه گذاران در حوزه صنعت گردشگری خصوصا در بحث احداث و بازسازی هتل ها دارد و در همین ارتباط از محل منابع صندوق توسعه ملی اعتبارات ارزان قیمت در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.»

معاون گردشگری کشور سپس به ظرفیت های استان کردستان و شهر بانه اشاره کرد و افزود: «یکی از ظرفیت های کردستان برخورداری از شهرهای مرزی از جمله بانه است که این استان باید بتواند از این ظرفیت مهم برای توسعه و رونق گردشگری و افزایش حجم تبادلات اقتصادی استفاده کند.»

هتل داوینکو که در زبان کردی به معنای دامنه کوه است، دارای رستوران، واحدهای اقامتی، کافی شاپ، سالن کنفرانس، تالار پذیرایی و ... است. بخش اقامتی هتل داوینکو دارای 32 اتاق  و با ظرفیت بیش از 80 تخت یک نفره، دو نفره و سه نفره است.

تیموری همچنین در سفر به استان کردستان با همراهی مدیرکل میراث فرهنگی این استان از هتل هاله در شهر بانه بازدید به عمل آورد.

 

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 139711219

برچسب‌ها