پروژه حفاظت و مرمت فرش های كوشك احمدشاهی انجام شد

در راستای اجرای طرح مدیریت حفاظتی آثار موزه کوشک احمدشاهی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، پروژه مطالعه و حفاظت و مرمت فرش های این موزه انجام شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، در این پروژه که با طرح و نظارت بخش حفاظت و مرمت این مجموعه و همکاری استاد مرمت فرش دانشکده معماری و هنر دانشگاه كاشان و همچنین تعدادی از کارشناسان این رشته انجام شد، مجموعه فرش های نمایشی موجود در موزه کوشک احمدشاهی به صورت علمی و تخصصی آسیب شناسی، فن شناسی و حفاظت و مرمت شد.     

عمليات حفاظت و مرمت بر روي اين فرش ها شامل غبار روبي با دستگاه هاي مكش مخصوص با فشار قابل كنترل، استحكام بخشي الياف لبه و ريشه ها، شستشو با دستگاه مخصوص، چرم دوزي كناره هاي طولي، لفافه دوزي، بيدزدايي و غيره است.

همچنین فرش هاي این موزه با لحاظ موارد حفاظت پيشگيرانه همچون اجراي بستر نخی و جانمايي بالشتك هاي حاوي مواد ارگانيگ جهت ممانعت از آلودگی بیولوژیکی (حشرات)، در کوشک احمدشاهی این مجموعه در معرض نمایش قرار می گیرد.

موزه کوشک احمدشاهی مجموعه نیاوران به منظور اجرای پروژه حفاظت و مرمت بنا، تزئینات و آثار در حال حاضر تعطیل بوده و به زودی بازگشایی می شود. 

 

انتهای پیام/

کد خبر 1397120812

برچسب‌ها