ششمین جشنواره عید بهار چین ظهر امروز پنج شنبه نهم اسفند ماه در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران افتتاح شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، ششمین جشنواره عید بهار چین با حضور پانگ سن سفیر کشور چین، محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور، امیررضا شریف نیا مدیر مجموعه نیاوران و همچنین احد محمدی رئیس انجمن دوستی ایران و چین ظهر امروز پنج شنبه نهم اسفندماه در این مجموعه افتتاح شد.

پانگ سن سفیر کشور چین پس از افتتاح رسمی ششمین جشنواره عید بهار چین در سال 2019 به همراه محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی و امیررضا شریف نیا مدیر این مجموعه از بخش های مختلف این جشنواره بازدید و با غرفه داران گفت و گو کردند.

نمایشگاه عکس حاصل همکاری مشترک سفارت جمهوری خلق چین و دفتر مطبوعات این کشور، آثار خوشنویسی و همچنین نمایشگاه لباس های سنتی چینی از جمله بخش هایی بود که پس از افتتاح رسمی جشنواره، مورد بازدید قرار گرفت.

 

همچنین نواختن ساز، نمایش آیین های سنتی چین توسط هنرمندان و بازی های فولکلور در اولین روز این جشنواره اجرا شد.

در حاشیه این مراسم از نمایشگاه نگارگری و تذهیب در محل تالار آبی این مجموعه نیز بازدید شد.

مصطفی آقامیری استاد نگارگر در بخشی از توضیحات خود در خصوص این نمایشگاه گفت: «یکی از طرح های مورد استفاده در نگارگری ایرانی، ختایی به معنای ختن بوده که نام قدیم چین است و این نشان دهنده دوستی دیرینه بین دو کشور ایران و چین می باشد. »

محمدحسن طالبیان  معاون میراث فرهنگی کشور نیز پس از بازدید از این دو نمایشگاه ضمن ابزار خرسندی از همزمانی جشنواره عید بهار چین و نمایشگاه نگارگری ایرانی در مجموعه نیاوران، نشان دادن ارتباط فرهنگی بین ایران و چین را از دلایل تقارن زمانی این دو رویداد فرهنگی عنوان کرد.

این جشنواره روز جمعه دهم اسفند ماه نیز با اجرای برنامه های متنوع هنری از ساعت 10 تا 16 در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران میزبان علاقه مندان است.

انتهای پیام/

کد خبر 139712091

برچسب‌ها