همراهی گردشگران نوروزی با اپلیکیشن نظارت بر خدمات سفر

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و معاون گردشگری گفت: «گردشگران نوروزی می‌توانند با نصب و استفاده از اپلیکیشن (نرم‌افزار کاربردی) «سامانه نظارت بر خدمات سفر» هر گونه پیشنهاد، گزارش  یا شکایت از خدمات گردشگری را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به متولی مربوطه منتقل و از روند نتایج حاصل مطلع شوند.»

به گزارش  میراث آریا به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و  گردشگری، ولی تیموری معاون گردشگری کشور و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر امروز یکشنبه 12 اسفند 97 با اعلام این خبر گفت: «اپلیکیشن «سامانه نظارت بر خدمات سفر» با هدف تکریم گردشگران و رعایت حقوق شهروندی ضمن برقراری ارتباط همزمان گیرندگان خدمات حوزه گردشگری با اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر ‌‌راه‌اندازی شده است تا بدین وسیله گزارش ها (شکایات) و پیشنهادات خود را در زمینه‌های متنوع به ثبت برسانند.»

او با اشاره به سهولت به کارگیری این نرم افزار کاربردی افزود: «گردشگران می‌توانند با نصب این اپلیکیشن (نرم‌افزار کاربردی) در تلفن‌های همراه خود، هرگونه نارضایتی از «مراکز پذیرایی»، «مراکز اقامتی»، «مراکز گردشگری»، «دفاتر خدمات مسافرتی»، «پایانه های مسافربری»، «مراکز درمانی» و نیز«کالاها و خدمات» را در قالب گزارش و پیشنهاد به ثبت برسانند.»

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در توضیح روند ثبت شکایات و پیشنهادات در اپلیکیشن(نرم‌افزار کاربردی) «سامانه نظارت بر خدمات سفر»، اظهار کرد: «بخش نخست صفحه اصلی این نرم افزار کاربردی، مربوط به «مراکز گردشگری» است؛ تا بدین وسیله گردشگران بتوانند هر گونه نارضایتی و پیشنهاد از خدمات موزه‌ها، جاذبه‌های تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و نیز روستاهای گردشگری را به ثبت برسانند. »

او تصریح کرد: «علت شکایات در بخش «مراکز گردشگری» شامل نوع برخورد، کیفیت خدمات، نرخ و سایر موارد است تا گردشگران ضمن پر کردن فرم اطلاعات شخصی و نیز نام استان و شهر مربوطه با انتخاب نوع نارضایتی و انتقال مستندات از جمله عکس و تصویر، ارتباط آنلاین با متولی و مسئول بخش دولتی مورد نظر برقرار نمایند.»

 معاون گردشگری کشور با اشاره به اینکه رسیدگی به گزارش‌های دریافتی و پاسخگویی به هموطنان در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام خواهد پذیرفت؛ افزود:«کاربران پس از ثبت اطلاعات و مستندات مربوط به خدمات گردشگری مربوطه، کد رهگیری دریافت می‌کنند و از این طریق می‌توانند از روند پیشرفت رسیدگی به امور مورد نظر آگاهی یابند. »

تیموری افزود: «بخش دیگر اپلیکیشن(نرم‌افزار کاربردی) «سامانه نظارت بر خدمات سفر»، مربوط به گزارش (شکایات) و پیشنهادات درباره دفاتر خدمات مسافرتی است تا گردشگران بتوانند هر گونه نارضایتی در زمینه رزرو هتل، نرخ، خدمات، راهنما، حمل و نقل، نوع برخورد و همچنین سایر موارد را به ثبت برسانند. »

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه روند گفته شده برای بخش «مراکز اقامتی» نیز در اپلیکیشن(نرم‌افزار کاربردی) «سامانه نظارت بر خدمات سفر» لحاظ شده است؛ اظهار کرد: «امکان ثبت هر گونه گزارش از کلیه مراکز اقامتی شامل هتل، متل، مهانپذیر، هتل‌آپارتمان، اقامتگاه بوم‌گردی، مجتمع اقامتی، کمپینگ، خانه مسافر و زائرسرا با در نظرگرفتن بخش‌های مجزا تدارک دیده شده است تا زمینه پاسخگویی به انواع نارضایتی از جمله شرایط رزرو، نرخ، عدم درج نرخ نامه در معرض دید، نوع برخورد، خدمات و سایر موارد انجام پذیرد. »

رییس ستاد مرکزی خدمات سفر افزود: «همچنین امکان مشابه در بخش \"مراکز پذیرایی\" این نرم‌افزار نیز قابل استفاده است تا شرایط ثبت شکایات و پیشنهادات از \"سفره‌خانه‌های سنتی\"، \"مجتمع‌های خدمات رفاهی\" و نیز \"واحدهای پذیرایی بین راهی\" مهیا شود.

تیموری با اشاره به اینکه در حال حاضر 22 دستگاه دولتی و اجرایی عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور هستند؛ اظهار کرد:«از این رو بر مبنای تعامل و ارتباط فرابخشی موجود امکان شکایت از سایر بخش‌های مرتبط با حوزه گردشگری نیز در اپلیکیشن(نرم‌افزار کاربردی) «سامانه نظارت بر خدمات سفر» فراهم شده است؛ که بخش «پایانه‌های مسافربری» یکی از آن موارد به شمار می‌آید.»

او تصریح کرد: «ارائه گزارش یا شکایت از شرکت‌های هواپیمایی، پایانه‌های اتوبوسرانی، فرودگاه‌ها، پایانه‌های راه‌آهن و نیز پایانه‌های بندری در بخش «پایانه‌های مسافربری» اپلیکیشن(نرم‌افزار کاربردی) «سامانه نظارت بر خدمات سفر»امکانپذیر شده است.»

معاون گردشگری کشور افزود: «بخش «کالاها و خدمات» نیز در راستای تعامل دستگاه‌های دولتی، در زیر چتر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، امکان ثبت تخلف در زمینه‌های گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت، تقلب، احتکار، عدم صدور صورتحساب، عرضه خارج از شبکه، فروش اجباری کالا و خدمات و نیز حمل و نقل، نگهداری و فروش کالای قاچاق را در اپلیکیشن(نرم‌افزار کاربردی) «سامانه نظارت بر خدمات سفر» فراهم آورده است. »

تیموری ادامه داد: «امکان ثبت نارضایتی و شکایات از بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها نیز در بخش «مراکز درمانی» این اپلیکیشن (نرم‌افزار کاربردی)  لحاظ شده است تا در صورتی که هر یک از بخش‌های گفته شده اصول مربوط به هزینه‌ها، خدمات، نوع برخورد وسایر موارد را رعایت نکردند؛ گردشگران بلافاصله به دستگاه متولی مربوطه گزارش دهند. »

معاون گردشگری کشور در پایان توضیح داد: «با توجه به اینکه مشابه کلیه امکانات گفته شده در سایت «‌سامانه ملی سفر 09629» موجود است؛ لذا گردشگران می‌توانند علاوه بر جستجوی نام اپلیکیشن (نرم‌افزار کاربردی) «سامانه نظارت بر خدمات سفر» در موتورهای جستجو و یا مراجعه به آدرس مربوط به درگاه اینترنتی 09629 ،نسبت به دریافت دو نسخه «اندروید» و «آی او اس» این اپلیکیشن اقدام نمایند.»

  

 

 

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 1397121232

برچسب‌ها