فهرست آثار ثبت ملی به عنوان نفایس به دولت ارسال شد

معاون میراث فرهنگی کشور از ارسال فهرست آثار ثبت ملی به عنوان نفایس به دولت خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از سایت خبری چمدان، معاونت حقوقی ریاست جمهوری ۱۶ بهمن ماه سال جاری در نامه‌ای به معاون میراث فرهنگی کشور درخواست کرده بود تا فهرستی از نفایس ملی اعم از منحصر به فرد و غیر آن در تصرف دولت که فروش آنها ممنوع است به این معاونت ارسال کند.

محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در ارتباط با پاسخ این نامه گفت: «ما فهرستی از کلیه املاک ثبت شده در فهرست میراث ملی و آثار ثبت جهانی و آثار واجد ارزش که در حال طی کردن مراحل ثبت هستند را به معاونت حقوقی ریاست جمهوری اعلام می‌کنیم. تمام این آثار نفیس هستند و واگذاری مالکیت آنها غیرممکن است.»

او با تاکید بر اینکه واگذاری مالکیت آثار نفیس ممنوع است، در مورد واگذاری بهره برداری آنها توسط صندوق احیا توضیح داد: «در حال حاضر کمیته‌ای فعال است تا کاربری متناسب با شان این بناها را تعیین کند. در این کمیته معاونین مربوطه از جمله معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و حقوقی و همچنین کارشناسان خبره حضور دارند و پس از بررسی کاربری بناها در استان‌ها کاربری آنها در این کمیته بررسی می‌شود.

معاون میراث فرهنگی کشور توضیح داد: «ممکن است در تعیین کاربری‌ها در دوره‌های مختلف اشتباهاتی رخ داده باشد که باید اصلاح شود.»

طالبیان در پاسخ به اینکه تعیین کاربری خانه امام جمعه تهران به پذیرایی و فرهنگی درست انجام شده‌است یا خیر؟ اظهار کرد: «باید سوابق بررسی این تعیین کاربری را بررسی کنم و بعد از آن در مورد آن اعلام نظر کنم.»

 

انتهای پیام/

کد خبر 139712131

برچسب‌ها