برنامه های اداره كل میراث فرهنگی آذربایجان غربی در حوزه اقتصاد مقاومتی تشریح شد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی بخشی از اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی را تشریح کرد.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، جلیل جباری مدیر کل میراث فرهنگی استان در ارتباط با این خبر اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم و مورد تاکید محورهای اقتصاد مقاومتی توجه به مقوله اشتغال و کارآفرینی است.

او افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی در راستای برنامه های ذاتی خود، مبحث آموزش مهارت های حرفه ای و فنون تولید صنایع دستی بر مبنای رشته های بومی، سنتی و اصیل رایج و مورد نیاز را مورد توجه قرار داده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی ادامه داد: پس از مطالعات لازم و پیشنهاد اداره کل و مبحث ستاد اقتصاد مقاومتی  استان آذربایجان غربی، شهرستان تکاب به عنوان پایلوت برنامه های اقتصاد مقاومتی انتخاب شده بود و در این راستا این اداره کل  اقدام به انتخاب روستاهای دارای اولویت و مستعد برای آموزش گلیم بافی در این شهرستان کرد.

جباری عنوان کرد: در این راستا در سه ماهه پایانی امسال با تجهیز و راه اندازی کارگاه های آموزشی بیش از 200 نفر از علاقه مندان در دوره های آموزشی گلیم بافی اداره کل میراث فرهنگی حضور و شرکت داشتند و به منظور اشتغال پایدار افراد آموزش دیده با دریافت مجوزهای صنایع دستی و تسهیلات کم بهره از محل اشتغال روستایی و عشایری به فعالیت خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

کد خبر 1397122014

برچسب‌ها