دستگیری سارقان کتیبه قلعه سنگی (دژ بهمن) شهرستان سمیرم

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان از دستگیری سارقان کتیبه قلعه سنگی (دژ بهمن) شهرستان سمیرم در جنوب استان اصفهان که در سال 1394 به سرقت رفته بود خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون الله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان با اعلام این مطلب افزود: با عنایت به سرقت یک کتیبه از مجموع کتیبه های قلعه سنگی (دژ بهمن) در جنوب سمیرم در سال 1394 که در ارتفاع زیادی و به صورت کاملا حرفه ائی توسط سارقان انجام شده بود، از آن تاریخی تا کنون پیگیری این عمل مجرمانه در دستور کار یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی استان به ویژه نیروی انتظامی استان و شهرستان سمیرم قرار گرفت.

او گفت: با پیگیریهای به عمل آمده توسط نهادهای مسئول به ویژه یگان حفاظت ، اداره میراث فرهنگی شهرستان و پرسنل خدوم نیروی انتظامی ردیابی سارقان این کتیبه تاریخی، انجام شده است.

الله یاری همچنین خاطر نشان کرد: با پیگیریهای به عمل آمده و دریافت اخبار واصله به ویژه توسط پرسنل خدوم پلیس آگاهی شهرستان سمیرم و همچنین با همکاری صمیمانه دادستان محترم شهرستان، عملیات ره گیری سارقان در شهرستان \"آباده\" در شمال استان فارس انجام و در چند روز گذشته دو نقر از عاملین سرقت این کتیبه تاریخی دستگیر شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان همچنین تصریح کرد: با پیگیریهای به عمل آمده توسط نیروی انتظامی، صبح امروز سارقان اخذ کتیبه در استان یزد دستگیر شده و هم اکنون کتیبه تاریخی \"دژ بهمن\" در حال انتقال به شهرستان سمیرم است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان همچنین خاطر نشان کرد: بدون شک پیگیریهای مجدانه و دلسوزانه یگان حفاظت میراث فرهنگی استان و همچنین نیروی انتظامی استان و شهرستان نقش مهمی در کشف این اثر ارزشمند تاریخی به عنوان بخشی از سند هویت مردم فلات مرکزی ایران داشت، لذا صمیمانه از تمامی این عزیزان که در آستانه نوروز سال 1398 دل دوستداران میراث فرهنگی را با این اقدام ارزشمند خویش شاد کردند تشکر و قدردانی می کنیم.

قلعه تاریخی سنگی یا دژ بهمن در جنوب شرقی استان اصفهان و درمحدوده شهرستان سمیرم و هم مرز با شمال استان فارس واقع شده است.

در عصر باستان این دژ تاریخی جهت نظارت بر مسیر رفت و آمد کاروانها کاربرد داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1397122511

برچسب‌ها