باید از فضای مجازی در بیان ظرفیت های گردشگری آذربایجان غربی استفاده بهینه كرد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی گفت: باید از فضای مجازی در بیان ظرفیت های گردشگری استان استفاده بهینه کرد.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، جلیل جباری، مدیر کل میراث فرهنگی استان  در جلسه هم اندیشی برای تبلیغات جاذبه های گردشگری و فضای مجازی اظهار کرد: 50 تیزر 2 دقیقه ای برای معرفی تک آثار گردشگری و از 7 شهرستان فیلم 12 دقیقه ای تهیه شده و در اختیار ادارات استان قرار گرفته است.

این مقام مسوول تصریح کرد: مردم استان با معرفی اماکن گردشگری محل زندگی خود می‌توانند نقش موثری در توسعه گردشگری استان داشته باشند اگر هر فرد یک فیلم کوتاه یا عکس از اماکن گردشگری محل زندگی خود در فضای مجازی منتشر کند کمک بزرگی به امر گردشگری استان می‌شود.

جباری با بیان اینکه در حوزه گردشگری نباید وارد حوزه سیاسی و جناح بندی شد، افزود: باید در زمینه حوزه گردشگری به تولید محتوا اهمیت ویژه دهیم.

این مقام مسوول گفت: امروزه به واسطه پدیده جهانی شدن و گسترش روز افزون فضاهای مجازی و با ایجاد مولفه هایی همچون شاهراهای اطلاعاتی، کانال های جدید تبلیغ و فرصت ها و مدل های تجاری جدید، برخی از کشورها سعی در استفاده از فرصت های بوجود آمده توسط این فضاهای مجازی دارند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی ادامه داد:  اینترنت به عنوان یک فضای مجازی در صنعت گردشگری نقش موثری داشته  و با توجه به این اثرات و نوآوری های محتمل فرصت هایی را در صنعت گردشگری می توان ایجاد که نمود که منجر به صنعت گردشگری صنعتی پویا و در حال رشد باشد.

جباری در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: تشکیل گروه پیشران در حوزه گردشگری در حال بررسی بوده که با تشکیل این گروه می توان از ظرفیت های مالی بخش خصوصی نیز استفاده کرد.

وی بخش گردشگری را نیز در زمینه اقتصادی مهم دانست و افزود: به همکاری و استفاده از ظرفیت فضای مجازی باید دنباله دار باشد و مختصص به زمان خاصی نباشد.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1397122611

برچسب‌ها